اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

تاکنون 300 میلیارد برای احداث مدارس هزینه شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: از سال 85 تاکنون 300 میلیارد برای احداث مدارس هزینه شده است.

تاکنون 300 میلیارد برای احداث مدارس هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، هوشنگ ناظری پیش از ظهر امروز در مراسم جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اظهار داشت: توسعه فضاهای آموزشی در منطقه زابل ضرورت دارد و باید با قاطعیت و تلاش مضاعف از سوی مسئولان مربوطه پیگیری شود.

وی با تأکید بر مشارکت همه‌جانبه خیرین در ساخت مدارس افزود: خیرین مدرسه‌ساز منطقه برای تأمین فضاهای آموزشی و رفع کمبودهای موجود بر روی صحنه بیایند و همت بالای خیرین مدرسه‌ساز هم در این زمینه بسیار قابل تجلیل و قدردانی است.

فرماندار زابل تصریح کرد: همچنین خیرین مدرسه‌ساز با شرکت کردن در امورات معنوی با اراده و همت بیشتری در این صحنه حضور یابند.

ناظری اضافه کرد: با وجود احداث ساختمان‌های متعدد آموزشی در سطح منطقه، اما کمبودهایی مشاهده می‌شود که توسعه این فضاها ضرورت دارد.

وی یادآور شد: در سطح شهرستان زابل تاکنون 44 پروژه در قالب 232 کلاس و اعتباری بالغ بر 53 میلیارد و 186 میلیون ریال توسط دولت و همچنین 27 میلیارد و 534 میلیون با مشارکت 33 خیر هزینه و احداث شده است.

در این مراسم مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای انقلاب تا سال 1385 بالغ بر 80 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت فضاهای آموزشی در زابل هزینه شده است.

علیرضا راشکی تصریح کرد: همچنین از سال 85 تاکنون 300 میلیارد برای احداث مدارس هزینه شده است.

وی با اشاره به 18 هزار و 260 کلاس درس در سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون حدود 3 هزار و 500 کلاس در هفت سال اخیر تخریب و بازسازی شده است که همچنان تعداد 4 هزار و 739 کلاس نیازمند مقاوم سازی هستند.

سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان 2.9 درصد است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با اشاره به 6 هزار و 509 کلاس نامساعد در سیستان و بلوچستان گفت: عقب ماندگی‌های تاریخی در راستای نوسازی مدارس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید با همت و تلاش مضاعف پیگیری و توسعه یابد.

وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی به ازای هر نفر در کشور بیش از چهار مترمربع است که سرانه فعلی سیستان و بلوچستان در زمینه فضاهای آموزشی 2.9 درصد است.

راشکی بیان داشت: با توجه به کمبود‌های آموزشی موجود باید همه دست در دست هم دهیم و تلاش کنیم تا عقب ماندگی‌های گذشته را جبران و برطرف سازیم.

انتهای پیام/75002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول