اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از پست‌های خالی و مدارس بی‌مدیر گزارش می‌دهد

سایه کمرنگ مدیریت بر مدارس آبادان

خبرگزاری فارس: این روزها بسیاری از والدین و مادر و پدرهای فرزندان گلایه‌مندند از وضعیت موجود در تعداد زیادی از مدارس شهرستان آبادان که نمی‌دانیم باید آن را به کمرنگی مدیریت این ارگان تربیتی و آموزشی نسبت داد یا بی‌تدبیری.

سایه کمرنگ مدیریت بر مدارس آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، این روزها کمتر مدرسه‌ای را می‌بینیم که روزگار خود را از هدایای گاه و بی‌گاه اجباری دانش‌آموزان نگذراند و با وجود برچسب نام دولتی به اندازه مدارس غیرانتفاعی از دانش‌آموزان مطالبه وجه نقد نکنند.

این روزها بسیاری از دانش‌آموزان پرونده زیر بغل راهی آموزش و پرورش شده و به موضوعات درج شده در نامه اعمالشان رسیدگی می‌شود.

این روزها بسیاری از والدین و مادر و پدرهای فرزندان از وضعیت موجود در تعداد زیادی از مدارس شهرستان آبادان گلایه‌مندند که نمی‌دانیم باید آن را به کمرنگی مدیریت این ارگان تربیتی و آموزشی نسبت داد یا به بی‌تدبیری مدیران.

این روزها...

*دلسردی تحصیلی

یکی از والدینی که فرزندش در مدرسه استعدادهای درخشان شهرستان آبادان مشغول تحصیل است، گفت: این مدرسه در روزهای واپسین سال تحصیلی، همچنان بدون مدیر به سر می‌برد.

ولی یکی از دانش‌آموزانی که در یکی از مدارس پرادعای غیرانتفاعی آبادان درس می‌خواند نیز می‌گوید: رفتار ناظم‌ها و برخی از معلمان این مدرسه با دانش‌آموزان مناسب نبوده و همین امر دلسردی تحصیلی برای فرزندم را موجب شده است.

وی می‌گوید: از آنجا که این مدرسه وابسته به یکی از سازمان‌های مهم شهر است الفاظ و نحوه رفتار ناعادلانه معاون این مدرسه با برخی دانش‌آموزانی انسان را به شدت به فکر و تاثر وامی‌دارد که چطور کسانی که بایستی نقش پدرانه داشته باشند با علم به اشتباه احتمالی دانش‌آموز خود نیز با رفتار و ادبیات کوچه بازاری باعث تحریک و انحراف دانش‌آموزان می‌شوند.

*چندین مدرسه بدون مدیر به سر می‌برند

جالب است که در حال حاضر علاوه بر اینکه برخی پست‌ها حتی در حد معاونت آموزش و پرورش آبادان فاقد نیرو است چندین مدرسه این شهرستان از نبود مدیر رنج برده و در مضیقه است، در این بین تنها دانش‌آموزان هستند که با سردرگمی ناظمان مدرسه مواجه شده و تنها قربانیان این قضیه هستند.

و البته شنیده‌ها حاکی از آن است که دست‌ها و پشت پرده‌ای همچنان در جابه‌جا کردن و گماردن مدیران مدارس آبادان در تلاطم بوده و از دخالت در امور فرهنگی هم دست برنداشته‌اند.

بسیاری از منصب‌های اداره آموزش و پرورش شهرستان جای خالی‌شان احساس می‌شود و اما صندلی‌های رنگ و لعاب‌دار در انتظار تصمیمات ضد و نقیض رازهایی‌ است که هرازگاهی و به دور از چشم ما و شما آشکار می‌شوند.

*دست‌های پنهان، آشکار است

با وجود همه کمبود و کاستی‌هایی که در این شهر مشاهده می‌شود کاش می‌شد دل دانش‌آموزان را از دوران کودکی به کلاس‌های درسی که از روزگاران گذشته با نیمکت‌های چهار نفره و تخته‌های سبز گچی شکل می‌گرفت و امروز با شکلی مدرن‌تر به استقبال آنها می‌رود، خوش کرد.

کاش می‌شد تنها دلخوشی این کودکان را از آنها نگرفت و از زیباترین و سرنوشت‌سازترین لحظاتی که برای آنها حکم رقم خوردن آینده‌شان را دارد، محرومشان نکرد.

انتهای پیام/72001/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول