اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ارشاد آذربایجان‌شرقی:

جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی فضای جامعه را پر از عطر کلام الهی می‌سازد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی فضای جامعه را معطر به عطر کلام الهی می‌سازد.

جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی فضای جامعه را پر از عطر کلام الهی می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته توسط این اداره کل در حوزه قرآن و ترویج معارف قرآنی، اظهار داشت: فضاسازی قرآنی در محیط‌های تحت وب با توجه به مخاطب محوری و ایجاد انگیزش برای مراجعه به قرآن و متون دینی با استقبال بسیار مطلوب بلاگرها مواجه شده و پس از اعلام فراخوان دومین جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی دو هزار و 687 وبلاگ در این جشنواره ثبت‌نام کردند که پس از بررسی هیات داوران 721 وبلاگ به بخش مسابقه راه یافتند.

وی افزود: قرآن هدایتگر و انسان‌ساز است و انقلاب اسلامی ایران نیز مبتنی بر آموزه‌های این کتاب ارزشمند بوده و این امر موجب می‌شود تا رسالت نهادهای فرهنگی در رابطه با ترویج فرهنگ قرآنی بیش از پیش نمود یابد.

داننده گفت: این اداره کل برنامه‌های متعددی همچون تولید سی دی تصویری ترتیل قرآن‌کریم، ‌برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در سطح استان، برگزاری دوره‌های آموزش مربیان قرآنی، جشنواره تصویرسازی قصص قرآنی و دو دوره جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی را در حوزه قرآن و معارف قرآنی برگزار کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین حمایت از موسسات قرآنی و ارتقای توان علمی و آموزشی این موسسات را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل برشمرد.

وی تولید محتوای قرآنی و پرداخت عمقی به این کتاب ارزشمند الهی را از اهم اهداف برگزاری جشنواره یاد شده عنوان کرد و گفت: معطر کردن فضای اینترنت به عطر قرآن و کلام الهی به منظور انس با قرآن کریم و ایجاد بستر شناسایی برای رشد و ارتقای فعالان مستعد در این حوزه نیز از اهداف برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی است.

بر اساس این گزارش دومین جشنواره سراسری وبلاگ‌نویسی قرآنی از سری جشنواره‌های قرآنی آیات بوده و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با حمایت و همکاری معاونت قرآن و عترت، کانون فرهنگ و ادب آذربایجان، دبیرخانه دائمی جشنواره‌های قرآنی آیات و در هفت بخش وبلاگ متنی شامل مقاله و پژوهش، داستان و شعر، احادیث، گزارش و خبر، خاطره‌نویسی،‌آموزش،‌تاویل، تفسیر و تدبر و دو بخش ویژه موضوعی شامل انسان از منظر قرآن کریم، وبلاگ مراکز و موسسات قرآنی، سه بخش فتوبلاگ ،‌پادکست، ویدئوکست با موضوع‌های مختلف قرآنی برگزار شده و نفرات برتر آن همزمان با دوم اسفند ساعت 16 در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز معرفی می‌شوند. 

انتهای پیام/60002/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول