اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه خراسان‎رضوی:

274 نوجوان نخبه قرآنی کشور در مشهد رقابت می‎کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‎رضوی گفت: 274 نوجوان نخبه قرآنی در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم مقطع شکوفه‎ها از استان‌های کشور از سوم اسفند ماه در مشهد به رقابت می‎پردازند.

274 نوجوان نخبه قرآنی کشور در مشهد رقابت می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام سعید آخوندی صبح امروز در آستانه برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مقطع شکوفه‎ها زیر 16 سال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد 148 نفر پسر و 126 نفر دختر از 31 استان کشور در رشته‎های قرائت، ترتیل، حفظ و اذان به مدت یک هفته با هم به رقابت می‎پردازند.

وی اظهار داشت: از این تعداد 16 نفر سهم خراسان‎رضوی است که به دلیل میزبانی مشهد در هر رشته یک نفر به تعداد رقابت‌کنندگان افزوده شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور آیین اختتامیه و پایانی سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در حرم رضوی با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

وی افزود: با برنامه‎ریزی انجام شده در طول برگزاری مسابقات 35 محفل قرآنی در مشهد و شهرهای اطراف این کلانشهر با حضور نخبگان برگزار می‎شود.

آخوندی تصریح کرد: با هماهنگی‎های انجام شده، چهار هزار دانش‎آموز با حضور در مسابقات و محافل قرآنی و شرکت در کارگاه‎های آموزشی از برنامه‎های ویژه بهره‎مند می‎شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در رابطه با ارتباط نزدیک اوقاف و امور خیریه با دستگاه‎های دیگر گفت: در دو سال اخیر ارتباط نزدیکی با آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه برقرار شده و این دوره از مسابقات با همکاری آموزش و پرورش خراسان‎رضوی برگزار می‎شود. آموزش و پرورش از دستگاه‎های فعال در زمینه قرآنی بوده و از پتانسیل بالایی در جهت فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه برخوردار است.

آخوندی تاکید کرد: ارگان‎هایی نظیر آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی ارگان‎های پیشرو و هماهنگ با اوقاف در زمینه برنامه‎های مختلف قرآنی در خراسان‎رضوی هستند.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول