اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه قرآن و حدیث از بین طلاب دانشجو می‌پذیرد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث در شهرری از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب برای تحصیل در دوره حضوری خبر داد.

دانشگاه قرآن و حدیث از بین طلاب دانشجو می‌پذیرد

هادی حجت در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب برای تحصیل در دوره حضوری خبر داد و اظهار داشت: دانشگاه قرآن و حدیث براساس مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور، از بین برادران و خواهران طلبه واجد شرایط از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه علمی برای تحصیل در دوره حضوری مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 93 ـ 92 در قم و اصفهان دانشجو می‌پذیرد.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث در ادامه به عناوین رشته‌ها و گرایش‌ها اشاره کرد و گفت: این رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد شامل رشته علوم حدیث گرایش‌های کلام و عقاید، اخلاق، رشته علوم و معارف نهج البلاغه، رشته تفسیر روایی و رشته ارتباطات گرایش حج و زیارت است.

وی ادامه داد: برادران طلبه در کلیه رشته‌های فوق و خواهران طلبه فقط در رشته علوم حدیث گرایش کلام و عقاید می‌توانند شرکت کنند، آزمون این رشته‌ها در قم برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث به تبیین ضوابط و شرایط پذیرش و تحصیل در این دانشگاه پرداخت و افزود: هر داوطلب فقط مجاز به انتخاب یک کد رشته محل است و مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دو سال است و دانشجو نمی‌تواند همزمان با تحصیل در این دانشگاه، در دیگر مراکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل داشته باشد.

حجت در ادامه به نحوه تشکیل کلاس‌ها اشاره کرد و گفت: کلاس‌ها به تفکیک خواهران و برادران به صورت مجزا برگزار می‌شود.

وی علاوه بر شرایط عمومی، داشتن مدرک سطح دو مورد تأیید مرکز مدیریت و یا مدرک کارشناسی معتبر از دیگر مراکز آموزش عالی به همراه مدرک سطح یک و دارا بودن حداکثر سنی40 سال (ویژه داوطلبان رشته ارتباطات گرایش حج و زیارت) را از جمله شرایط پذیرش داوطلبان عنوان کرد.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث در ادامه تکمیل فرم ثبت‌نام به صورت دقیق و خوانا (مندرج در سایت دانشگاه، یک قطعه عکس 3 در 4 تمام رخ مربوط به سال‌جاری (پشت‌نویسی شده)،  اصل رسید بانکی واریز مبلغ 200 هزار ریال (به حساب سیبا، به شماره 0107533621007 بانک ملی، شعبه 2714، به نام دانشگاه قرآن و حدیث) و اصل مدرک معتبر  ایثارگری؛ (ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگران) را از جمله مدارک لازم برای نام نویسی اعلام کرد.

حجت در ادامه این گفت‌وگو به هزینه تحصیل برادران و خواهران طلبه اشاره کرد و گفت: تحصیل برای برادران طلبه، برای چهار نیم‌سال رایگان است و برای خواهران طلبه، هزینه تحصیل با احتساب 40 درصد تخفیف در شهریه ثابت و متغیر، نسبت به نرخ مصوب وزارت در سال تحصیلی93 ـ 92 اعمال خواهد شد.

وی در بخش دیگر از این گفت‌وگو به اعلام زمان و محل برگزاری و نحوه توزیع کارت آزمون پرداخت و افزود: آزمون ساعت 9 صبح روز جمعه 13 اردیبهشت ماه سال 92 برگزار می‌شود و اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی تا نیمه اول خرداد ماه در پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد و کارت ورود به آزمون در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مورخ 11 و 12 اردیبهشت ماه سال 92 از ساعت 9 تا 14:30 در محل حوزه امتحانی تحویل می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: این آزمون بر اساس انتخاب داوطلب در شهر قم در محل دانشگاه قرآن و حدیث به نشانی بلوار پانزده خرداد (شاه سید علی)، چهارراه نوبهار، بعد از شهرک جهاد، دانشگاه قرآن و حدیث و نیز در شهر اصفهان در محل دفتر تبلیغات اسلامی به نشانی خیابان حافظ، چهارراه کرمانی، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

حجت در پایان این گفت‌و‌گو با بیان این مطلب تصریح کرد: ثبت‌نام به دو شیوه اینترنتی از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه یا ارسال پستی مدارک از تاریخ 15 تا 22 اسفند ماه سال 91 انجام می‌شود و داوطلبان باید در شیوه ارسال پستی پس از تکمیل فرم ثبت‌نام (مندرج در پایگاه اینترنتی دانشگاه)، مدارک خود را به طور کامل و بدون نقص حداکثر تا پایان وقت اداری 28 اسفند ماه سال‌جاری از طریق پست سفارشی به نشانی قم، بلوار پانزده خرداد (شاه سیدعلی)، چهارراه نوبهار، بعد از شهرک جهاد، صندوق پستی1139- 37195 ارسال کنند.

انتهای پیام/2462/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول