اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برپایی نماز جمعه در اردبیل

ایستگاه مطالعه در مصلای اردبیل رونمایی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با برپایی نماز جمعه در اردبیل دومین ایستگاه مطالعه شهرستان اردبیل در مصلای این شهر رونمایی و راه‌اندازی شد.

ایستگاه مطالعه در مصلای اردبیل رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که ظهر امروز در مصلای اردبیل برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در سخنانی گفت:‌ هدف ما از راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در استان اردبیل ارتقای وضعیت مطالعه عمومی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه است که می‌تواند اسباب رغبت و علاقمندی مخاطبان و خوانندگان را فراهم آورد.

صادق فرهمندامین افزود: هر فرد با مراجعه به این ایستگاه‌ها می‌تواند کتاب مورد نظر خود را انتخاب کرده و به مدت 15 روز از آن استفاده کند و بعد از مطالعه آن را به محل مورد نظر یا ایستگاه‌های دیگری که در مناطق مختلف راه‌اندازی شده و یا به کتابخانه‌های عمومی تحویل دهد.

وی تصریح کرد: در دومین ایستگاه مطالعه که در مصلای اردبیل به عنوان مکان پرتردد و پرجمعیت تعبیه شده است، 15 عنوان کتاب شامل 10 عنوان کتاب برای بزرگسالان و پنج عنوان کتاب برای کودکان در نظر گرفته شده است تا بتوانند از این فضا استفاده کنند.

فرهمندامین با یادآوری اینکه قرار است به ترتیب تا سقف 100 ایستگاه مطالعه در استان اردبیل تعبیه و راه‌اندازی شود، خاطر نشان کرد: ‌راه‌اندازی این ایستگاه‌ها در ارتقای فرهنگ مطالعه، جلوگیری از اتلاف وقت آحاد جامعه و همچنین بهره‌گیری از فرصت‌ها و زمان‌های پیش آمده در نقاط پر ازدحام مفید و مؤثر باشد.

این مسئول در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم از لحاظ نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری برنامه‌های توسعه‌ای را مد نظر قرار داده است، اضافه کرد: ‌اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان در حال حاضر با یک حرکت جهشی به حدود 85 هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم این پایه عضویت را از هفت درصد به 10 درصد ارتقا دهیم تا زمینه‌ای مساعد برای حرکت‌های مثبت در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین ساخت و ساز کتابخانه‌ها را در چند سال گذشته بیش از دو برابر عنوان کرد و ادامه داد: مطابق با آمارهای سال 85 مجموع زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان حدود 13 هزار متر مربع بود که این رقم 110 درصد افزایش یافته است.

فرهمندامین گفت: ‌در حال حاضر 27 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای در استان اردبیل وجود دارد که ما از این لحاظ در رتبه پنجم کشوری قرار داریم.

وی با ارزیابی مطلوب و مناسب زیرساخت‌های نرم‌افزاری و ضرورت توسعه و تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی افزود: برای به روز کردن در حوزه فناوری اطلاعات نیازمند حمایت‌های جدی از طرف مسئولان و خیرین هستیم.

پیش از این اولین ایستگاه مطالعه استان اردبیل در فرودگاه این شهر دایر شده بود که سازه ایستگاه مطالعه منحصر به فرد و قفسه کتابی با 15 عنوان تدارک دیده شده بود که کتاب‌های مقطع کودکان بیشتر در گروه سنی دبستان تا دبیرستان و کتاب‌های بزرگسالان نیز با موضوعات دینی، داستانی، شعر و خاطره، طنز، خانواده، تاریخ، ادبیات و دانستنی‌های عمومی بوده است.

انتهای پیام/62003/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول