اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های کرمانشاه خبر داد

راه‌اندازی یک ایستگاه مطالعه برای هر 50 هزار نفر

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه با بیان این خبر که 50 ایستگاه مطالعه در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: پیش بینی شده است که برای هر 50 هزار نفر، یک ایستگاه مطالعه در استان کرمانشاه، راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی یک ایستگاه مطالعه برای هر 50 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اسماعیل احمدی در آیین افتتاحیه نخستین ایستگاه مطالعه که در استانداری کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: افزایش فرهنگ مطالعه و دسترسی عموم به کتاب از تاکیدات مقام معظم رهبری است و استان کرمانشاه نیز در راستای محقق شدن این فرمایشات و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان در تلاش است با ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در نقاط پر تردد استان به این اهداف دست یابد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های مطالعه برای تمامی سنین و سطوح علمی کتاب دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند این کتب را بدون هیچ محدودیتی با خود به‌همراه داشته باشند و پس از مطالعه به نزدیکترین محل ایستگاه مطالعه و یا کتابخانه‌های عمومی برگردانند.

وی با بیان اینکه طرح ایستگاه مطالعه در پنج نقطه از سطح شهر کرمانشاه که مردم حضور بیشتری دارند امروز راه‌اندازی شد. افزود: ایستگاه‌های مطالعه هر روز شارژ می‌شوند و سهم استان برای شارژ این ایستگاه‌ها، ماهانه با 35 هزار کتاب جدید با عناوین جدید است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان با بیان اینکه پیش‌بینی شده که هر 50 هزارنفر یک ایستگاه کتاب داشته باشند، گفت: قرار است 50 ایستگاه مطالعه در سطح شهر کرمانشاه تا سال آینده راه‌اندازی شود.

و ی در ادامه سرانه مطالعه استان را 72 دقیقه و 16 ثانیه عنوان کرد و افزود: رتبه استان از لحاظ مطالعه در کشور سیزدهم و در منطقه اول هستیم.

احمدی در پایان به طرح کتاب من اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با استفاده از طرح کتاب من هر کتابی که در کتابخانه موجود نیست را از کتابخانه‌های عمومی بخواهند تا آنان ظرف مدت 15 روز  این کتاب را تهیه و در دست شهروندان قرار دهند و برای تهیه کتاب هیچ محدودیتی برای کتابخانه‌های عمومی استان وجود ندارد.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول