اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس حفظ و احیای اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

پیشرفت 90 درصدی تعمیر و مرمت مسجد امام خمینی بلداجی

خبرگزاری فارس: کارشناس حفظ و احیای اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 90 درصدی تعمیر و مرمت مسجد امام خمینی (حاج صنعلی بلداجی) خبر داد.

پیشرفت 90 درصدی تعمیر و مرمت مسجد امام خمینی بلداجی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، امین صالح ریاحی بعد از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی این اداره‌کل با اعلام این خبر اظهار داشت: برای مرمت این مسجد تاریخی ثبت شده در فهرست ملی اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه مسجد حاج صنعلی بلداجی در سال 84 با شماره 12429 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، افزود: این مسجد تاریخی در دوران قاجاریه به صورت تک شبستانی و ستون‌های سنگی در جبهه غربی بنا شده است.

کارشناس حفظ و احیای اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با شاره به عملیات تعمیر و مرمت مسجد حاج صنعلی بلداجی تصریح کرد: تراشیدن اندودهای الحاقی، گچ کشی و سفیدکاری، روچوب، کف سازی( شامل برچیدن فرش فرسوده کف، خاک برداری، بلوکاژ و اجرای آجر فرش)، کانال کشی، اجرای تاسیسات الکتریکی و نصب سیستم اذان گوی دیجیتال از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای تعمیر و مرمت این مسجد تاریخی است.

وی اذعان داشت: این بناهای تاریخی الگوی تمام نمای آداب و رسوم معماری و فرهنگ گذشته این استان است که با تلاش‌های این اداره‌کل در راستای ثبت آن‌ها در فهرست آثار ملی گام‌های بلندی برای حفظ و انتقال آداب و رسوم و همچنین فرهنگ معماری به نسل جوان برداشته شده است.

انتهای پیام/68005/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول