اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

آغاز مرمت فاز سوم راسته عبدالعلی بیک زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: مرمت فاز سوم راسته عبدالعلی بیک زنجان اسفند ماه آغاز می‌شود.

آغاز مرمت فاز سوم راسته عبدالعلی بیک زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: راسته عبدالعلی بیک یکی از راسته‌های تاریخی در بافت قدیمی بازار زنجان است که از سال‌ 89 اقدامات مرمتی آن آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پوشش سقف شیروانی راسته عبدالعلی بیک و جداره‌های طرفین آن مرمت شده است، خاطرنشان کرد: پروژه مرمت این راسته در مجموع در سه فاز تعریف شده بود.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه فاز نخست مرمت راسته عبدالعلی بیک شهر زنجان در سال 89  و فاز دوم نیز در سال 90 اجرا شده است، اضافه کرد: در مجموع دو سوم از این راسته تاکنون مرمت شده است.

*تخصیص 100 میلیون تومان برای مرمت راسته عبدالعلی بیک

وی با اشاره به اینکه امسال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان 100 میلیون تومان برای مرمت این راسته در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: موافقت‌نامه این اعتبار نیز مبادله شده است.

ارجمند با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز سوم راسته عبدالعلی بیک در سال‌جاری مرمت می‌شود، یادآور شد: دو راسته فرعی کوچک نیز در طرفین این راسته مرمت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه الگوی مرمتی در راسته عبدالعلی بیک سقف شیروانی سنتی بود که در حال حاضر از بین رفته است، ادامه داد: اقدامات مورد نظر بر اساس الگوی تعریف شده آغاز می‌شود.

*ساماندهی راسته عبدالعلی بیک زنجان

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه بدنه راسته عبدالعلی بیک از جمله حجرات و پایه‌های مابین حجرات به صورت آجرنما و نمای سنتی احیا می‌شود، اذعان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاسیسات الکتریکی روی بدنه نیز ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری پروژه مرمت راسته عبدالعلی بیک به مشاور مربوط، اظهار داشت: کارهای مطالعاتی و تهیه نقشه‌های اجرایی آن انجام شده است.

ارجمند با بیان اینکه در حال انعقاد قرارداد برای مرمت راسته تاریخی شهر زنجان هستیم، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرارداد مورد نظر در اسفند ماه سال‌جاری منعقد می‌شود.

*مرمت راسته عبدالعلی بیک تا اردیبهشت سال آینده

وی با تاکید بر اینکه با توجه به مناسب بودن شرایط جوی مرمت راسته عبدالعلی بیک در اسفند ماه سال‌جاری آغاز می‌شود، افزود: مرمت این راسته تاریخی تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/73006/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول