اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین خبر داد

اتمام 90 درصد مرمت بدنه گرمابه سپه در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: پروژه مرمت بدنه گرمابه سپه از تیر سال جاری آغاز شده است که دارای پیشرفتی به میزان 90 درصد است.

اتمام 90 درصد مرمت بدنه گرمابه سپه در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، علیرضا خزائلی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با تأکید بیشتر بر اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری، نما اهمیت دوباره‌ای یافته است و نما عنصری است که درون ساختمان را از بیرون و فضای عمومی جدا می‌کند، اظهار داشت: بر این اساس عملیات اجرایی این پروژه از تیر ماه سال جاری در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طراحی هر نمای ساختمانی باید با فضای عمومی همبستگی داشته باشد و همگونی با نمای شهری نیز باید مدنظر قرار گیرد، افزود: از آنجایی که تجمع آلودگی‌ها بر روی نما در سالیان متمادی، موجب زشتی و از بین رفتن نما می‌شود باید هر از گاهی شهروندان نسبت به پاکسازی نماهای خود اقدام کنند.

خزائلی با بیان اینکه علاوه بر این، مواردی نیز وجود دارد که بنای ساختمانی فاقد نما بوده و یا فرسوده گشته است، مالکان باید نسبت به نماسازی و یا مرمت نماها اقدام کنند تا بتوانیم چهره شهر را زیبا و دگرگون کنیم، ادامه داد: از جمله اقدامات شهرداری قزوین که با مدیریت سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین در راستای هدف احیای بافت تاریخی شهر صورت گرفته است می‌توان به مرمت بدنه خانه طوطی (خیابان امام خمینی)، مرمت بدنه گاراژ ساربان‌ها (تقاطع سبزه میدان با خیابان امام خمینی (ره)، مرمت بدنه هتل ایران (خیابان شهدا ـ سپه)، مرمت سردر ورودی راسته بازار وزیر (خیابان امام خمینی(ره) و مرمت بدنه خانه امام جمعه شهیدی (محله آخوند) اشاره کرد.

لازم به ذکر است، حمام مربوط به دوره قاجار متعلق به یک خانه شخصی بوده و بخش عمده‌ای از خانه در طول سالیان متمادی از بین رفته است.

انتهای پیام/77002/و/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول