اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست وزارت بهداشت:

هزینه اضافه به بیماران تحمیل نشود / با عملکردمان با مردم صحبت کنیم

خبرگزاری فارس: سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود داروی داخلی و خارجی در کشور گفت: قیمت داروهای داخلی و خارجی متفاوت است و پزشکان خانواده باید تلاش کنند تا هزینه اضافه به بیماران تحمیل نشود.

هزینه اضافه به بیماران تحمیل نشود / با عملکردمان با مردم صحبت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، محمدحسن طریقت شامگاه جمعه در راستای پیگیری اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان مازندران از طرح پزشک خانواده شهری در شهرستان قائمشهر بازدید کرد.

وی در این بازدید که در یکی از مطب‌های طرح پزشک خانواده انجام شد، اظهار داشت: طرح پزشک خانواده شهری چند هدف مهم دارد که اولین هدفش جلب رضایت بیماران است.

سرپرست وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: با اجرای این طرح میزان رضایت‌مندی بیماران از پزشک در کشور باید افزایش یابد.

وی در ادامه دیگر اهداف اجرای طرح پزشک خانواده در کشور را احیای جایگاه طب عمومی در کشور عنوان کرد و گفت: برای احیای پزشک عمومی در کشور پزشکان نسل اول نیز در اجرای طرح کمک کار وزارت بهداشت و درمان باشند.

این مسئول تاکید کرد: برای اجرایی شدن کامل این طرح نیاز است که مردم احساس کنند که در کشور مسئولان به فکر سلامت آنها هستند.

وی با اشاره به کنترل خدمات درمانی کشور از مرکز بیان داشت: گرفتن شرح حال بیمار و بررسی معاینات توسط مرکز نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

سرپرست وزارت بهداشت و درمان در ادامه خواستار اجرای طرح حضور پزشکان بر بالین بیمارانی که امکان حضور در مطب ندارند شد و تاکید کرد: از پزشکی که در حین اجرای پزشک خانواده به مراقبت بیماران در بستر می‌پردازد باید تقدیر شود.

وی تاکید کرد: در اجرای طرح پزشک خانواده بیماران باید امکان برقراری ارتباط با پزشک را داشته باشند که اگر بیمار نیاز به هدایت به سطح دو داشت از جانب پزشک خانواده اجرایی شود.

طریقت در ادامه خواستار رسیدگی بیشتر پزشکان پس از تجویز دارو توسط پزشکان خانواده شد و بیان داشت: پزشکان خانواده باید وضعیت درمانی بیماران را تا انتها پیگیری کنند.

وی با اشاره به وجود داروی داخلی و خارجی در کشور خاطر نشان کرد: قیمت داروهای داخلی و خارجی متفاوت است و پزشکان خانواده باید تلاش کنند تا هزینه اضافه به بیماران تحمیل نشود.

سرپرست وزارت بهداشت و درمان با اشاره به مزایای طرح پزشک خانواده شهری در مازندران تاکید کرد: باید با اجرای مناسب اثبات کنیم که طرح پزشک خانواده موفق است.

وی در پایان گفت: برای اجرای درست طرح پزشک خانواده قول‌های واهی به مردم ندهیم و با عملکردمان با مردم صحبت کنیم.

انتهای پیام/86004/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول