اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

بیماران آذربایجانی نباید پول اضافی به پزشکان بدهند

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اتباع آذری نباید پول و هزینه‌ای اضافی به پزشکان پرداخت کنند و جامعه پزشکی نیز باید در این مورد توجه داشته باشد.

بیماران آذربایجانی نباید پول اضافی به پزشکان بدهند

فرهاد پور‌فرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به افزایش 75 درصدی بیماران اتباع آذری برای حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی استان اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: اغلب مراجعان مربوط به جراحی قلب و آنژیوگرافی بوده و در کنار آن جراحی زنان، درمان سرطان، شیمی ‌درمانی و معالجه بیماری‌های ریوی و کلیوی در صدر مراجعه بیماران کشور آذربایجان به استان اردبیل قرار دارد.

وی به دریافت دو سه برابر رقم معمول ویزیت از اتباع آذری اشاره کرد و گفت:‌ ما در چندین مورد به پزشک و زیرمجموعه‌های بهداشتی و درمانی در دریافت هزینه‌های مازاد از بیماران آذری تذکر دادیم تا قیمت‌های خود را اصلاح کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: آنچه در این بین مورد توجه قرار گرفته است، اینکه برخی از این بیماران با مراجعه به مراکز درمانی استان اردبیل و آذربایجان شرقی سعی در خرید اضافی داروها داشتند تا به این ترتیب یک روال قاچاق دارو صورت گیرد که در گمرک بیله‌سوار جلوی این امر گرفته شده است.

پورفرضی از نشست سه جانبه مشترک با استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل در انسجام‌بخشی به ارائه خدمات مطلوب به بیماران کشور آذربایجان و جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها و رسیدگی به شکایات آنها خبر داد و یادآور شد: برای ما در ارائه خدمات بیمار ایرانی با خارجی تفاوتی نمی‌کند و منصفانه نیست که از اتباع آذری بخواهیم پول اضافی دریافت کنیم یا از موقعیت پیش آمده سوءاستفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: در چندین مورد دریافتی اضافی بیماران اتباع آذری مورد بررسی قرار گرفته و رقم اضافه دریافت از مراکز بیمارستانی، درمانگاهی و مطب پزشکان مسترد شده و به آنها تحویل داده شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: در نیمه اول امسال 376 نفر و در 10 ماه امسال بالغ بر 808 نفر بیمار از کشور آذربایجان برای مداوا به استان اردبیل مراجعه کرده‌اند که سعی داشتیم هم در مراکز دولتی و هم بخش خصوصی ارائه خدمات را داشته باشیم.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول