اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پارس‌آباد رخ داد

اهدای اعضای بدن جوان 24 ساله به بیماران نیازمند

خبرگزاری فارس: اعضای بدن جوان 24 ساله با هدف پیوند به سایر بیماران اهدا شد

اهدای اعضای بدن جوان 24 ساله به بیماران نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این عمل انسان دوستانه که عصر امروز و به دنبال مرگ ناگهانی داود رفیعی به وقوع پیوست با رضایت پدر و مادر این جوان و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مادی اعضای او به بیماران نیازمند اهدا شد.

غلامرضا رفیعی پدر این جوان اهداکننده عضو گفت: پسرم بر اثر ضربه‌ای که دو سال پیش به سرش خورده و دچار خونریزی شده بود زیر عمل جراحی قرار گرفت و اخیراً از عوارض ناشی از این امر در بیمارستان رسول‌الله تهران دوباره زیر تیغ جراحی قرار گرفت و به رغم تلاش‌های پزشکان معالج پس از یک شبانه‌روز دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: پزشکان به شدت متأثر بودند و با تسلیت و ابراز همدردی احساس کردم که می‌خواهند مسئله‌ای را مطرح کنند اما شهامت گفتن آن را ندارند که در نهایت یکی از آنها سخن از پیوند اعضای فرزندم به میان آورد که کسب تکلیف کردند که راضی به این کار هستیم یا نه.

رفیعی تصریح کرد:‌ هر چند برای پدر دردناک و سخت است که فرزند و جگرگوشه‌اش جلوی چشمانش پرپر شود اما معتقدم فرزند امانتی است از جانب پروردگار متعال و ما امانتدار هستیم بنابراین با رضایت کامل اعضای قابل برداشت و استفاده فرزندم را برای پیوند به سایر همنوعان اهدا کردم تا حداقل آنها حیاتی دوباره پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مادر این جوان 24 ساله نیز که دست به عمل خیرخواهانه زده بود، خاطر نشان کرد: فرزندم کوتاه‌تر از آن که فکرش را می‌کردم در این دنیای فانی زندگی کرد اما با پیوند اعضای بدن او به همنوعان احساس می‌کنم داود زنده است.

فاطمه رفیعی اضافه کرد: هر چند دوست داشتم فرزندم در کنارم باشد اما به هر حال مصلحت خداوند بوده و ما راضی به رضای خداوند هستیم.

وی در مورد ضرورت ترویج این فرهنگ در جامعه بیان کرد: ما به هیچ وجه راضی به وقوع چنین اتفاقاتی و از دست دادن فرزندمان نبودیم ولی خداوند متعال تقدیر را در این قرار داده بود تا با اهدای اعضای بدن او موجبات ادامه حیات دیگران را فراهم کنیم.

انتهای پیام/62001/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول