اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علیزاده:

بیماران بیمارستان صحرایی بدون هیچ عوارض جانبی ترخیص می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون درمان، بهداشت و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: بیمارانی که در حوادث در بیمارستان‌های صحرایی بستری می‌شوند، بدون هیچ عوارض جانبی ترخیص می‌شوند.

بیماران بیمارستان صحرایی بدون هیچ عوارض جانبی ترخیص می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد علیزاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: بیمارستان صحرایی که در هنگام حوادث و در مناطق بحرانی برپا می‌شود، خدمات فوری درمانی و پزشکی مختلفی در آن انجام می‌گیرد و بیمار بستری شده در آن کمتر از 24 ساعت مرخص یا به بیمارستان‌های ثابت اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نکات بهداشتی بیمارستان‌های صحرایی هم تا بیشترین حد ممکن و مطابق با نکات مرکز بهداشت رعایت می‌شود، بیان کرد: به دلیل اینکه این بیمارستان‌ها در شرایط خاص برپا می‌شود، به دلیل حضور کوتاه مدت بیماران در این بیمارستان‌ها چنانچه آلودگی‌ هم موجود باشد، با تجویز داروهای آنتی‌بیوتیکی عوارضی را برای بیمار به دنبال ندارد.

معاون درمان، بهداشت و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به دیگر فعالیت‌های مرکز درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در بخش توانبخشی اندام‌های مصنوعی، وسایل کمک حرکتی، شنوایی‌شناسی، بیناسنجی، گفتار درمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، واکسیناسیون حجاج و زائرین انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت بخش بهداشتی به ویژه در حوادث به عهده معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر است، اضافه کرد: در هنگام حادثه و در ساعات اولیه فعالیت‌هایی از جمله تامین آب بهداشتی، ارائه خدمات بهداشتی، سمپاشی منطقه به جهت دفع خطر جوندگان و حشرات، فعالیت بهداشت روان و خانواده را انجام می‌دهند.

علیزاده از راه‌اندازی چهار درمانگاه شبانه‌روزی توسط جمعیت هلال احمر استان اصفهان خبر داد و گفت: این چهار مرکز در شهرستان‌های خوانسار، شهرضا، کهریزسنگ نجف‌آباد و نائین به منظور کمک به مردم مناطق محروم احداث و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی از دیگر اقدامات درمان، بهداشت و توانبخشی جمعیت هلال احمر اعزام پزشکان حج در هنگام حج مفرده و تمتع عنوان داشت و افزود: پزشکانی که در هنگام حج و سفر عتبات اعزام می‌شوند باید از سوی جمعیت هلال احمر گزینش و انتخاب شوند.

انتهای پیام/63007/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول