اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس- 236

ایستگاه مطالعه راه‏آهن سمنان گشایش یافت

خبرگزاری فارس: ایستگاه مطالعه راه‏آهن سمنان امشب همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گشایش یافت.

ایستگاه مطالعه راه‏آهن سمنان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایستگاه مطالعه راه‏آهن سمنان امشب با حضور مدیرکل امور کتابخانه‏های عمومی استان سمنان، فرماندار شهرستان سمنان، رئیس ایستگاه راه‏آهن سمنان و شماری از مسئولان گشایش یافت.

کارشناس ایستگاه مطالعه اداره کل امور کتابخانه‏های عمومی استان سمنان در حاشیه رونمایی از این طرح در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: ایستگاه‏های مطالعه به دستور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سراسر کشور راه‏اندازی می‏شود و سمنان نیز در این طرح مشارکت فعال دارد.

حسین تراز ادامه داد: این ایستگاه‏ها در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی در نقاط مختلف ایران اسلامی راه‏اندازی می‏شود تا بتوان با شیوه‏های آسان، کتاب را به دست علاقه‏مندان به مطالعه قرار داد.

وی تصریح کرد: تاکنون در استان‏های مختلف کشور، 142 ایستگاه مطالعه راه‏اندازی شده است و استان سمنان نیز امروز دو ایستگاه مطالعه را یکی در استانداری سمنان و دیگری در ایستگاه راه‏آهن این شهر رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، طرح «ایستگاه مطالعه» یکى از برنامه‏‏هاى نهاد کتابخانه‏های عمومی کشور براى عمومى کردن و ارتقاى سرانه مطالعه مفید در راستاى تحقق رهنمودهاى مقام معظم رهبرى است.

در این طرح، هر فرد می‏تواند با مراجعه به این ایستگاه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه یا هر محل دیگرى مطالعه کرده و حداکثر پس از 15 روز به همین ایستگاه یا هر یک از ایستگاه‏های مطالعه در سراسر کشور یا به یکى از کتابخانه‏هاى عمومى زیر پوشش نهاد کتابخانه‏هاى عمومى باز گرداند.

در قسمت پایین هر ایستگاه مطالعه، محلى براى بازگرداندن کتاب‌هاى مطالعه شده، تعبیه شده است.

انتظار مجریان طرح از مردم فهیم و فرهنگ‏مدار ایران اسلامى، دقت در حفظ و نگهدارى و تحویل به موقع کتاب است.

چنانچه مردم علاقه‏مند به نگهدارى کتاب‏ها براى خود باشند، می‏توانند بابت هر جلد کتاب مبلغ دو هزار تومان به حساب 123 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر نزد بانک تجارت و ملى در کلیه شعب کشور و یا به شماره کارت ملى 6037991199516588 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر واریز کنند.

انتهای پیام/2249/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول