اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس- 241

14 ایستگاه مطالعه در استان سمنان راه‏اندازی می‏شود

خبرگزاری فارس: کارشناس ایستگاه مطالعه اداره‌کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان از راه‏اندازی 14 ایستگاه مطالعه در استان سمنان تا پایان امسال خبر داد.

14 ایستگاه مطالعه در استان سمنان راه‏اندازی می‏شود

حسین تراز در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه مطالعه راه‏آهن سمنان که با حضور مدیرکل امور کتابخانه‏های عمومی استان سمنان، رئیس ایستگاه راه‏آهن سمنان و شماری از مسئولان برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: براساس برنامه‏ریزی صورت گرفته، سه ایستگاه مطالعه در نقاط مختلف شهر سمنان هم‏زمان با دهه مبارک فجر راه‏اندازی می‏شود.

وی ادامه داد: تاکنون دو ایستگاه‏ مطالعه در استانداری و ایستگاه راه‏آهن سمنان راه‏اندازی شده است و یک ایستگاه دیگر نیز به زودی در بانک ملی شعبه مرکزی سمنان افتتاح می‏شود.

کارشناس ایستگاه مطالعه اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده در اداره‌کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان، قرار است تا پایان امسال شمار ایستگاه‏های مطالعه در این استان به 14 ایستگاه برسد.

تراز تصریح کرد: پیش‏بینی می‏شود که این ایستگاه‏ها با استقبال گسترده مردم نقاط مختلف استان سمنان روبه‏رو شود و به همین خاطر اوایل هفته آینده، ایستگاه مطالعه بانک ملی مرکزی سمنان نیز برای استفاده عموم مردم گشایش می‏یابد.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان استان سمنان بین سه تا چهار ایستگاه مطالعه راه‏اندازی خواهد شد، اضافه کرد: راه‏اندازی این ایستگاه‏ها تا شش‌ماه به صورت رایگان انجام می‏شود و پس از آن، سالانه بین 200 تا 250 میلیون ریال برای مراکز متقاضی هزینه دربر خواهد داشت.

کارشناس ایستگاه مطالعه اداره‌کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان، ایجاد ایستگاه‏های مطالعه را طرحی ملی دانست که براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، طرح «ایستگاه مطالعه» یکى از برنامه‏‏هاى نهاد کتابخانه‏های عمومی کشور براى عمومى کردن و ارتقاى سرانه مطالعه مفید در راستاى تحقق رهنمودهاى مقام معظم رهبرى است.

در این طرح، هر فرد می‏تواند با مراجعه به این ایستگاه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه یا هر محل دیگرى مطالعه کرده و حداکثر پس از 15 روز به همین ایستگاه یا هر یک از ایستگاه‏های مطالعه در سراسر کشور یا به یکى از کتابخانه‏هاى عمومى زیرپوشش نهاد کتابخانه‏هاى عمومى بازگرداند.

در قسمت پایین هر ایستگاه مطالعه، محلى براى بازگرداندن کتاب‌هاى مطالعه شده، تعبیه شده است.

انتظار مجریان طرح از مردم فهیم و فرهنگ‏مدار ایران اسلامى، دقت در حفظ و نگهدارى و تحویل به موقع کتاب است.

چنانچه مردم علاقه‏مند به نگهدارى کتاب‏ها براى خود باشند، می‏توانند بابت هر جلد کتاب مبلغ دو هزار تومان به حساب 123 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر نزد بانک تجارت و ملى در کلیه شعب کشور و یا به شماره کارت ملى 6037991199516588 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر واریز کنند.

انتهای پیام/2249/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول