اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس موزه‌های میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 100 درصدی قیمت بلیط موزه‌ها در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: کارشناس موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سراسر کشور بهاء بلیط موزه‌ها در این استان 100 درصد افزایش پیدا کرد.

افزایش 100 درصدی قیمت بلیط موزه‌ها در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ایمان نظری ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی این اداره‌کل اظهار داشت: از امروز قیمت بلیط موزه‌های استان همزمان با سراسر کشور 100 درصد افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه همه ساله بهاء بلیط بازدید از موزه‌ها افزایش می‌یابد، گفت: در سال جاری به دلیل افزایش هزینه‌های نگهداری و سیستم سرمایشی گرمایشی، افزایش قیمت‌ها بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

نظری تصریح کرد: در حال حاضر بهای بلیط برای بازدید کنندگان داخلی حداقل 10 هزار ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداقل 50 هزار ریال نرخ‌گذاری شده است.

کارشناس موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 11 موزه در استان چهارمحال و بختیاری فعال است، افزود: از این تعداد چند موزه در قلعه چالش‌تر و مابقی در سایر نقاط استان قرار دارند.

وی ادامه داد: موزه‌ها همواره بیانگر آداب و رسوم و فرهنگ مردم هستند و در چهارمحال و بختیاری سالیانه هزاران نفر برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم آن‌ها از موزه‌های سراسر استان بازدید می‌کنند.

نظری خاطرنشان کرد: موزه‌ها در استان از قدمت بالایی برخوردار است به نوعی که می‌توان ادعا کرد سالانه درصد خیلی زیادی از گردشگرانی که به این استان سفر می‌کنند بازدید از موزه‌های استان را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/68005/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول