اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

نخستین موزه کوهنوردی کشور در همدان گشایش یافت

خبرگزاری فارس: به همت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان، برای نخستین بار در کشور، موزه تخصصی کوهنوردی کشور در فضایی اختصاصی در همدان ایجاد شد.

نخستین موزه کوهنوردی کشور در همدان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان نخستین موزه تخصصی کوهنوردی کشور به همت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بنا شده، به عنوان موزه تخصصی کوهنوردی کشور به شمار می‌رود که هم‌زمان با دهه مبارک فجر گشایش یافت.

در این مراسم سیدعبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان، رسول منعم معاون توسعه اداره ورزش و جوانان استان همدان، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی همدان، ترابی، توتونچی و عباسی معاونین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، احسان قنبری معاون سیاسی فرماندار همدان، مهدی کرمی رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان و جمعی از علاقه‌مندان و پیشکسوتان کوهنوردی همدان حضور داشتند.

این موزه در یک حمام قدیمی بازسازی شده در مرکز شهر و در محله شالبافان همدان که یکی از محله‌های قدیمی همدان است، در مساحت بالغ بر 120 متر مربع ایجاد شده که با بهره‌گیری از بضاعت غنی کوهنوردی در استان همدان و سطح کشور با جمع‌آوری اشیاء، وسایل، تجهیزات، اسناد مهم و تاریخی در زمینه کوهنوردی، آثار هنری مرتبط با کوهنوردی، تصاویر و فیلم‌های موجود در ارتباط با این ورزش پرطرفدار تدوین و برای بازدید علاقه‌مندان آماده شده است.

مهم‌ترین بخش جذاب این نمایشگاه، نمایش وسایل و ابزار چهار نفر از کوهنوردان استان همدان خانم رضوان سلماسی و آقایان جلال چشمه قصابانی، حمید اولنج و حسن نجاریان است که موفق به صعود به قله 8 هزار و 848 متری اورست شدند.

این نمایشگاه به عنوان یادمان محمود اجل نخستین کوهنورد کلاسیک ایران قبل از سال 1300 که در رشته کوهنوردی سال‌های دور همدان زحمات زیادی کشیده، نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/89020/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول