اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشگین‌شهر:

مشگین‌شهر صاحب موزه حیات وحش می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مشگین‌شهر از راه‌اندازی دومین موزه حیات وحش استان در مشگین‌شهر خبر داد.

مشگین‌شهر صاحب موزه حیات وحش می‌شود

سید حمید عباداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی منطقه که دارای گونه‌های متنوع جانوری و گیاهی است با ایجاد این موزه فرصت مناسبی برای تحقیق و پژوهش برای علاقه‌مندان فراهم می‌آید.

وی عنوان کرد: موزه حیات وحش مشگین‌شهر که به عنوان دومین موزه استان اردبیل می‌باشد در زمینی به مساحت 600 متر‌مربع ایجاد می‌شود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر ایجاد این موزه در این شهرستان را فرصتی مناسب برای بازدید عموم علاقه‌مندان و دامنه‌دار شدن تحقیق و پژوهش علاقه‌مندان اعلام کرد.

عباداللهی از آمادگی فرمانداری شهرستان برای تسریع در ایجاد این موزه خبر داد و افزود: تاکنون به دلیل نبود موزه حیات وحش در این شهرستان گونه‌های مختلف جانوری از جمله خرس قهوه‌ای که به صورت غیر‌قانونی رها شده‌اند ساماندهی شده و در این موزه آثاری از آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان برای احداث منطقه گردشگری خیاو تا گردو‌لی در این شهرستان خبر داد.

رئیس شورای اداری شهرستان مشگین‌شهر یادآور شد: منطقه گردشگری خیاو یکی از مهمترین پروژه‌های گردشگری این شهرستان است که شامل پل معلق، رستوران گردان، متل، تالار، شهربازی بادی، ویلا، نمایشگاه صنایع دستی، سایت کالسکه‌سواری و سایت بالن‌سواری است.

عباداللهی با تاکید بر اهمیت گردشگری این پروژه به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: بر اساس قول مساعد سازمان میراث فرهنگی استان این پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از خرید کابل مورد نیاز برای پل معلق این مجموعه خبر داد و  ادامه داد: پل معلق این پروژه به عنوان بزرگترین پل کابلی خاورمیانه است.

این مسئول تصریح کرد: این پل با 350 متر طول به عنوان طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده خاورمیانه بر روی دره خیاو‌چایی به ارتفاع 100 متر قرار دارد.

به گفته فرماندار شهرستان مشگین‌شهر ارتفاع دکل 21 متر و عمق فونداسیون کابل نیز 12 متر است که با کابل‌های فولادی و عرشه پلیمری و کامپوزیت طرح چوب با مقاومت بالا در مقابل رطوبت، حریق، ضربه و فشار امکان اجرایی پیدا کرده است.

انتهای پیام/62003/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول