اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان پیشنهاد داد

تأسیس پژوهشکده و موزه ملی پوشاک اقوام در گلستان

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: به منظور بهره‎گیری از ظرفیت اقوام در گلستان و بهینه کردن این ظرفیت باید پژوهشکده و موزه ملی پوشاک اقوام در این استان تأسیس شود.

تأسیس پژوهشکده و موزه ملی پوشاک اقوام در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا توسلی بعدازظهر امروز در جمع تولیدکنندگان و طراحان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: یکی از ویژگی‎های بارز فرهنگی و اجتماعی گلستان حضور و زندگی صمیمانه اقوام ایرانی در کنار یکدیگر است.

وی ادامه داد: این ویژگی بستر خوبی را برای هنرمندان، طراحان و تولیدکنندگان پوشاک فراهم می‎سازد تا با استفاده از ظرفیت پوشاک اقوام (از ایده تا عمل) گام‎های مؤثری در زمینه پوشاک بردارند. 

شبکه مجازی پوشاک اقدام ایجاد شود

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان برخی از اهداف این طرح را گردآوری و نمونه‎سازی انواع پارچه‎های سنتی و هنرهای تزئینی وابسته به آن و گردآوری و نمونه‎سازی انواع پوشاک اقوام ایرانی از سربند تا پاپوش عنوان کرد. 

توسلی خاطرنشان کرد: ایجاد کارگاه‎های سوزن‎دوزی سنتی برای تولید آثار هنری دستی بر روی پارچه و پوشاک هدف دیگر طرح تأسیس پژوهشکده و موزه ملی پوشاک اقوام گلستان است.

به گفته وی، ایجاد سایت و شبکه مجازی «پوشاک اقوام» با اهداف آموزشی، فرهنگی و بسترسازی فرهنگ مد و لباس اسلامی – ایرانی هدف دیگر این طرح است. 

طرح‎های دانش‎بنیان و کارآفرینی در زمینه پوشاک نیاز به حمایت دارند

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان تصریح کرد: ایجاد کارگاه‎های بافت و مرمت پارچه، رنگرزی سنتی و آزمایشگاه شیمی و فیزیک رنگ و سازماندهی طرح های «از ایده تا عمل» در قالب حمایت از طرح‎های دانش‎بنیان و کارآفرینی خانواده‎ها اهداف دیگر این طرح محسوب می‎شوند.  

توسلی عنوان کرد: پشتیبانی از افراد حقیقی و حقوقی و مراکز علمی و اجرایی مرتبط با «مد و پوشاک» و ایجاد و گسترش رشته‎های مرتبط با «پارچه و پوشاک» در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در تدوین طرح‎های راهبردی و آینده‌پژوهی در چارچوب اهداف تأسیس پژوهشکده و موزه ملی پوشاک اقوام قابل بررسی هستند.

وی تأکید کرد: این پژوهشکده با بسترسازی و ایجاد مباحث بین‌رشته‎ای خلأ موجود در رشته‎های طراحی پارچه و لباس را مرتفع می‎سازد.

طرح‎های اقوام در زمینه پوشاک در گلستان اجرا شود

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان همکاری با بنیاد ملی مد و لباس به منظور اجرای طرح‎های مشترک به ویژه در جشنواره‎های سالانه «پوشاک فجر» و نهادینه کردن اجرای طرح‎های اقوام در گلستان را هدف دیگر پیشنهاد تأسیس پژوهشکده و موزه ملی پوشاک اقوام در این استان ذکر کرد.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول