اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

اشتغال 850 ایثارگر در سال جاری / موزه شهدا 85 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ایثارگران و خانواده‌های شهدا زمینه اشتغال 850 نفری فراهم آمده است.

اشتغال 850 ایثارگر در سال جاری / موزه شهدا 85 درصد پیشرفت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سید شنوا صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی با اعضای شورای شهر اردبیل اظهار داشت: سهمیه اشتغال ما در سال جاری 700 نفر بوده که در 40 روز باقیمانده از سال ما توانستیم 150 نفر اشتغال بیشتر از تعهدمان را نیز عملیاتی و محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه با همراهی دستگاه‌های متولی به ویژه شورا و شهرداری قدم‌های مبارکی در حل مشکلات ایثارگران برداشته شده است، عنوان کرد: ما در سطح استان 3 هزار و 400 شهید، 11 هزار و 192 جانباز و همچنین 750 آزاده داریم که از تعداد شهدای یاد شده یک هزار و 700 شهید مربوط به مرکز استان و روستاهای تابعه آن است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با اعلام اینکه نصف شهدای استان متعلق به دیار رادمردان شهرستان اردبیل است، گفت: اولین شهید استان اردبیل شهید مرادی و آخرین شهید نیز شهید حسین آخر‌بین است و در کنار آن در ماه‌های اخیر دو جانباز 70 درصدی نیز به فیض شهادت رسیدند که یاد و نامشان را گرامی می‌داریم.

سید شنوا با اعلام اینکه در 9 شهرستان استان بنیاد شهید ادارات خود را مستقر کرده و در بقیه شهرستان‌ها فاقد دفتر هستیم، بیان داشت: اقدامات بنیاد شهید در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، درمانی و رفاهی بوده که هدف‌گذاری اصلی نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه می‌باشد.

اجرای طرح پایش سلامت در جامعه ایثارگری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح پایش سلامت در بین جامعه ایثارگران خبر داد و تاکید کرد: سال گذشته کلیه خانواده‌های شهدا، والدین شهدا، جانبازان 70 درصد و آزادگان تحت مداوا در قالب طرح پایش سلامت مورد ویزیت رایگان قرار گرفتند تا مشکلات و نارسایی‌های آنها احصا شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: به دنبال اجرای این طرح و چکاپ ماهانه آمار متوفیان ما در حوزه جانبازان و مادران و همسران شهید با کهولت سن و احتمال بیماری مختلف کاهش یافته است.

سید شنوا یادآور شد: در این ارتباط تعداد متوفیان ما در حوزه جانبازان سال گذشته 32 نفر بوده است که امسال این تعداد به هشت نفر کاهش یافته است که این کار نتیجه اجرای طرح پایش سلامت بوده است.

وی همچنین از ارائه تخفیف به فرزندان دانشجوی ایثارگران در دانشگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: جانبازان 20 درصد به بالا، فرزندان شهدا و همچنین آزادگان با شش ماه اسارت مشمول تخفیف شهریه دانشگاهی می‌شوند که پیش از این مجبور بودند 100 درصد شهریه را خودشان پرداخت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به اصلاحیه مجلس در خصوص سهمیه اشتغال ایثارگران اشاره کرد و گفت: بر اساس اصلاحیه جدید جانبازان 25 درصد به بالا، آزادگان با یک سال اسارت و کلیه فرزندان شهدا می‌توانند از سهمیه استخدامی استفاده کنند و در کنار آن همسران شهدا و جانبازان نیز بدون شرط مدرک و سن از سهمیه استخدامی استفاده خواهند کرد.

سید شنوا به احداث موزه شهدا اشاره کرد و ابراز داشت: ساختمان قدیمی رضا‌زاده در اوچدکان اردبیل برای این امر در نظر گرفته شده و هم اکنون مرمت و بازسازی و دکوراسیون فضا با پیشرفت 85 درصد در حال انجام است که امیدواریم خرداد ماه سال آینده موزه شهدا با جمع‌آوری آثار 3 هزار و 400 شهید و همچنین ایثارگران و جانبازان در اردبیل راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این موزه به عنوان یک میراث گران‌سنگ در جذب گردشگران نیز موثر خواهد بود.

انتهای پیام/62003/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول