اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در گفت‌و‌گو با فارس:

آیین‌نامه کار حرفه‌ای خبرنگاران ‌به مجلس می‌رود/ افتتاح موزه مطبوعات ‌تا پایان سال

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از تدوین آیین‌نامه‌ حرفه‌ای خبرنگاران در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و ارائه آن به کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.

آیین‌نامه کار حرفه‌ای خبرنگاران ‌به مجلس می‌رود/ افتتاح موزه مطبوعات ‌تا پایان سال

حمید محمدی‌‌زاده ‌در حاشیه افتتاح سرای روزنامه‌نگاران خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: آیین‌نامه ‌کار حرفه‌ای خبرنگاران و اصحاب رسانه در کمیسیون لوایح کمیسیون فرهنگی دولت در حال بررسی و تدوین است و به زودی برای تصویب و ابلاغ نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

وی افزود: این کار در نوع خود بی‌نظیر و در تاریخ مطبوعات سابقه نداشته و در صورت تصویب آن بخش عمده‌ای از دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران حل می‌شود که امید‌واریم با نظر مساعد نمایندگان به تصویب برسد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد درباره سرای روزنامه‌نگاران خاطرنشان کرد: سرای روزنامه‌نگاران سرایی برای همه اهالی مطبوعات و رسانه‌ها‌ست و هرکس با هر سلیقه و نگاهی می‌تواند در آن حضور داشته باشد‌ و اینجا در حقیقت تشکل نیست و جای کسی را هم تنگ نکرده است .

وی تصریح کرد: اینجا یک مرکز فرهنگی است که تشکل‌ها می‌توانند در آن فعالیت کنند و کلاس‌های آموزشی هم از جمله فعالیت‌هایی است که برای آن برنامه‌ریزی شده است.

محمدزاده اضافه کرد: سرای روزنامه‌نگاران ماهیت صنفی ندارد بلکه ماهیت خدمت‌رسانی دارد و هرچه روزنامه‌نگاران بیشتر با آن در ارتباط باشند، بهتر می‌تواند به حل مشکلات آنها بپردازد و این به خود آنها بستگی دارد.

وی درباره مسکن خبرنگاران عنوان کرد:در بحث مسکن ما کار خود را انجام داده‌ایم  و بیش از 8000 نفر واجد شرایط در سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند و ماهم فهرست اسامی انها را در اختیار بانک مرکزی گذاشته‌ایم ،بانک مرکزی هم پیگیر تامین اعتبار آن است و به محض تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی و معرفی بانک عامل اسامی ما هم فراخوان می‌زنیم.

محمدی‌زاده اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با ‌سازمان‌های ‌بیمه‌گر داریم این است که برخی از مشاغل روزنامه‌نگاری تعریف نشده است و در این  آیین نامه همه مشاغل تعریف شده است و وقتی برای مشاغل تعریفی وجود داشته باشد بنابراین امنیت شغلی هم معنا پیدا می‌کند.

وی در خصوص عیدی خبرنگاران نیز گفت: طبق قانون آنهایی که زیرمجموعه تامین اجتماعی هستند عیدی خود را از آنجا دریافت می‌کنند و خبرنگاران زیرپوشش بیمه‌های دولتی هم باید عیدی خود را از بیمه‌های مربوطه پیگیری و مطالبه کنند.

وی اشاره‌ای هم به جشنواره مطبوعات کرد و گفت: نوزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها اسفندماه امسال همانند سال قبل برگزار می‌شود وهمچنین همزمان با آن موزه مطبوعات هم تا پایان سال افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/72008/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول