اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آمل خبر داد

استقرار اکوموزه برتر کشور در بخش جدید تقسیمات کشوری

خبرگزاری فارس: فرماندار آمل گفت: اکوموزه روستایی و موزه گردشگری بلیران که جزو سه اکوموزه برتر کشور است، جزو بخش دشت‌سر شهرستان آمل است که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است.

استقرار اکوموزه برتر کشور در بخش جدید تقسیمات کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، بخش دشت‌سر به عنوان پنجمین بخش این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد و کار خود را آغاز کرد.

سید جعفر رسولی معاون فرماندار آمل نیز با حفظ سمت و حکم سید علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران سرپرستی این بخش را بر عهده گرفت.

فرماندار آمل در این مراسم اظهار داشت: یکی از تلاش‌های ما ایجاد بخشداری دشت‌سر این شهرستان بود که با مساعدت و همراهی مردم و مسئولان در دهه فجر امسال این مهم به تحقق پیوست.

یدالله اکبرزاده افزود: در این بخش، شهرک صنعتی بابکان با مساحت 21 هکتار، 50 واحد تولید و صنعتی داشته و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی که بیشترین دانشجو را در این شهرستان به خود اختصاص داده در دشت‌سر جای گرفته است.

نماینده عالی دولت در آمل با اعلام این‌که در بخش دشت‌سر 35 روستا با جمعیتی حدود 40 هزار نفر قرار دارند، اظهار داشت: اکوموزه روستایی و موزه گردشگری بلیران که جزو سه اکو موزه برتر کشور است به بخش دشت‌سر زیبایی خاصی بخشیده است.

اکبرزاده گفت: ما هر چه داریم از مردم است و باید خدمت ما صادقانه برای رضایت خداوند و رفاه حال مردمی باشد که در تمام عرصه‌های انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن همیشه در صحنه هستند.

وی با اشاره به پروژه‌های دهه فجر امسال در آمل عنوان کرد: در ایام دهه فجر امسال، 75 پروژه با اعتبار 43 میلیارد و 568 میلیون تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است که مردم 112 روستا و شهر از آن بهره‌ می‌برند.

آمادگی شهرستان آمل برای ایجاد دو بخش جدید

وی با اعلام این‌که در راستای جمعیتی و موقعیت جغرافیایی، آمل از بزرگ‌ترین شهرهای مازندران است، یادآور شد: بخش دابودشت که دشت‌سر در گذشته جزیی از آن بوده است، حدود 120 هزار نفر جمعیت داشته و 127 روستا را در خود جای داده است که این بخش به تنهایی به اندازه برخی شهرستان‌های مازندران جمعیت دارد.

اکبرزاده در پایان خاطر نشان کرد: شهرستان آمل ظرفیت ایجاد دو بخش دیگر را هم دارد.

گفتنی است، بخش دشت‌سر پس از بخش‌های مرکزی، دابودشت، لاریجان و امامزاده عبدالله (ع) پنجمین بخش شهرستان پرجمعیت آمل است.

ساختمان استیجاری بخشداری دشت‌سر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شده و همچنین کلنگ زمین این بخشداری نیز با حضور مسئولان به زمین زده شد.

انتهای‌پیام/86012/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول