اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

عدم نظارت بر بازار ریشه مشکلات معیشتی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: عدم نظارت بر بازار ریشه تورم و مشکلات معیشتی است.

عدم نظارت بر بازار ریشه مشکلات معیشتی است

حجت‌الاسلام خداداد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: در شرایط فعلی مباحث اقتصادی از مسائل مهمی است که در جامعه مطرح است و دغدغه‌های مردم را به خود اختصاص داده است.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: وضعیت معیشتی مردم قطعا یک مساله "اظهر من الشمس" است و در ارتباط با وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی مردم و جامعه نیاز به ارائه تفسیر و توضیحات تفصیلی نیست.

رضایی با تاکید بر آنکه مردم از مشکلات اقتصادی زجر می‌کشند، بیان داشت: مردم با توجه به تورم و گرانی‌، وضعیت اقتصادی و بازار کشور در مضیقه هستند و از مشکلات اقتصادی زجر می‌کشند.

وی اضافه کرد: برخی از مسائل و مشکلات در وضعیت اقتصادی کنونی کشور با توجه به تحریم‌های همه‌جانبه اقتصادی علیه ایران طبیعی است و تحریم‌ها مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده که مردم در زندگی روزمره خود با آن روبرو خواهند شد.

این مسئول عدم نظارت کافی به وضعیت بازارها را یکی از ریشه‌های مشکلات اقتصادی امروز کشور دانست و اذعان داشت: تمامی مشکلات اقتصادی که امروز در کشور شاهد آن هستیم، بر اثر تحریم‌های اقتصادی نیست و بخشی از مشکلات ریشه در عدم نظارت کافی به وضعیت وضعیت بازارها دارد.

امام جمعه آبپخش تصریح کرد: اگر نظارت مستمر، کارآمد و کافی وجود داشته باشد قطعا خیلی از مشکلاتی که شاهد آن هستیم رفع می‌شود و خواسته مردم نظارت کافی و لازم بر بازار برای رفع مشکلات اقتصادی است که امروز به‌طور مستقیم زندگی ایشان را تحت تاثیر قرار داده است.

رضایی در ارتباط با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در کشور گفت: طرح هدفمندی یارانه‌ها از اقدامات بزرگ و ارزشمند است که باید انجام می‌گرفت و دولت با وجود تمامی مشکلات این کار را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نتایج ارزشمندی تاکنون به دنبال داشته، ادامه داد: در خیلی از مسائل پیشرفت‌های بسیار خوب و ارزشمندی در ارتباط با طرح هدفمندی یارانه‌ها شاهد بوده‌ایم.

زمان برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مناسب نیست

رضایی بیان داشت: در زمینه مصرف سوخت و کنترل مصرف سوخت و انرژی دستاوردهای خوبی در اجرای این طرح داشته‌ایم و بحث انرژی نقطه عطف اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه‌ها است.

وی گفت: در اجرای این طرح برخی از مسائل و مشکلات ناشی از اجرای این طرح را به حداقل برسانیم تا مردم کمتر تحت فشار قرار بگیرند و متضرر شوند.

امام جمعه آبپخش با تاکید بر آنکه در حال حاضر شرایط برای اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها مناسب نیست، ابراز داشت: اعتقاد دارم باید با تامل و تدبر بیشتر نسبت به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اقدام شود و شرایط فعلی را برای موفقیت در اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها موثر نمی‌دانم.

رضایی تاکید کرد: ادامه طرح هدفمندی یارانه‌‌ها باید در فازهای مختلف اجرایی شود و توان مردم را باید در اجرای این طرح مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه آبپخش گفت: نباید یکباره باری را به دوش مردم بگذاریم که زیر فشار آن له شوند و تاکید می‌کنم در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید با تدبیر، برنامه‌ریزی و مطالعات بیشتر و دقیق‌تر اقدام شود.

رضایی اظهار داشت: در شرایط فعلی کنترل و مهار تورم باید اولویت اصلی اقتصادی کشور باشد و اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها باید در اولویت‌های بعدی کار دولت قرار گیرد.

انتهای پیام/2451/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول