اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی سازمان صنعت و تجارت خراسان شمالی خبر داد

آغاز طرح ویژه نظارتی نوروزی در خراسان شمالی از نیمه دوم اسفندماه

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طرح ویژه نظارتی نوروزی در این استان از نیمه دوم اسفند آغاز می‌شود.

آغاز طرح ویژه نظارتی نوروزی در خراسان شمالی از نیمه دوم اسفندماه

حبیب‌الله عطاردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به ساماندهی اکیپ‌های نظارتی برای اجرای طرح ویژه نظارتی نوروزی گفت: این طرح با مشارکت دستگاه‌های مختلف اعم از تعزیرات، مجمع امور صنفی، اتحادیه میوه و تره بار باز نیمه دوم اسفند ماه به اجرا در خواهد آمد.

وی همچنین با اشاره به تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه کنترل بازار مبنی بر شناسنامه دار کردن و ساماندهی انبارهای دولتی برای پیشگیری از نگهداری کالای قاچاق تصریح کرد: به همین منظور تمامی واحدهای ذخیره سازی یا نگهداری کالا که به طور مستقیم یا وابسته به یک بنگاه اعم از صنعتی، معدنی، تجاری یا صنفی فعالیت می‌کنند، موظف بوده تا با مراجعه به سامانه www.behinyab.ir بخش بنگاه‌ها فرم‌ها و اطلاعات مربوط به مکان‌ها را ثبت و ضبط کنند.

عطاردی افزود: در این راستا به هر یک از واحدها شناسنامه 12 رقمی واحد ذخیره سازی یا نگهداری کالا ارائه که طبق توافقات انجام شده با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطابق زمانبندی که طی مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام خواهد شد، صدور بارنامه و در نتیجه حمل بار بدون دریافت این شناسه امکان پذیر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: تنها صدور بارنامه حمل لوازم و اساس منزل، ادارات و غیره بدون درج شناسه فوق امکان پذیر خواهد بود.

به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، بنگاه‌های یاد شده به ازای هر آدرس پستی متفاوت برای واحدهای ارسال یا دریافت بار در زیرمجموعه خود شامل بارانداز، انبار، سردخانه، سیلو، مخزن، موظفند یک شناسه مستقل از این سامانه دریافت کنند.

وی مدت اعتبار شناسه‌ها از زمان صدور را یک سال عنوان کرد و افزود: تمدید این شناسه منوط به ویرایش دوباره اطلاعات در سامانه در صورت نیاز و تایید مراجع ذی‌صلاح است.

عطاردی گفت: شناسه یاد شده برای همه واحدهای نگهداری با ذخیره سازی کالا اعم از انبار، سردخانه، سیلو، مخزن و ... که در قبال دریافت حق الحفظ از صاحب کالا، خدمات عمومی، نگهداری کالا ارائه می‌دهند، شناسه کسب و کار محسوب می‌شود.

* توقف خودروهای فاقد شناسه معتبر در مراکز ایست و بازرسی جاده‌ای

وی اضافه کرد: از تاریخ اول اسفند محموله‌های فاقد بارنامه یا دارای بارنامه که شناسه معتبر مبدأ بارگیری و مقصد تخلیه در آن درج نشده باشد، توسط پلیس راه‌ها، ایستگاه‌های ایست و بازرسی جاده‌ای و پلیس اماکن توقیف خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: این خودروها مطابق با قوانین حاکم بر کالای قاچاق و غیرمجاز با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسئولان هیچ‌گونه کوتاهی در مبارزه با کالای قاچاق و اخلالگران در اوضاع اقتصادی نخواهند داشت.

* تکمیل فرم‌های شناسه برای انبارهای زیرمجموعه مرکزی

عطاردی در ادامه با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنعتی، واحدهای نیمه تمام، معادن که از وزارت صنعت، معدن و تجارت شناسنامه کسب و کار 12 رقمی دریافت کرده‌اند، لازم نیست فرم‌ها را تکمیل و شناسه فوق را برای واحد خود دریافت کنند، گفت: برای این واحدها همان شناسه مبدأ بارگیری یا مقصد تخلیه بار در بارنامه برای آن‌ها فعال خواهد شد.

وی افزود: اما چنانچه این انبارها دارای انبار یا هر واحد تخلیه بارگیری کالا در زیرمجموعه خود هستند که دارای آدرس پستی متفاوت از محل خط تولیدی آنها است، موظف بوده ضمن مراجعه به سامانه یاد شده و تکمیل فرم‌های مربوطه در این سامانه، شناسنامه مستقل دریافت کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین بر اساس تبصره هفت مصوبه نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه کنترل بازار، تمامی انبارها و سردخانه‌هایی که از سازمان صنعت، معدن و تجارت شناسه 13 رقمی دریافت کرده‌اند، به طور موقت می‌توانند از آن به عنوان مبدأ بارگیری یا مقصد تخلیه در بارنامه استفاده کنند.

وی گفت: همچنین به منظور حفظ یکپارچگی در نظام شناسه گذاری و به هنگام سازی اطلاعات شناسنامه‌ای مکان‌های تخلیه یا بارگیری کالاهای تجاری در کشور لازم است تمامی انبار و سردخانه‌ها دارای شناسه 13 رقمی، بخش بنگاه‌ها، قسمت دریافت شناسه برای واحد نگهداری یا ذخیره سازی کالا و یا تکمیل فرم‌ها و اطلاعات تعیین شده در سامانه شناسه 12 رقمی جدید خود را دریافت کنند.

عطاردی اضافه کرد: از ابتدای اردیبهشت سال آینده شناسه‌های 13 رقمی برای درج در بارنامه‌ها فاقد اعتبار خواهد بود و مراکز کنترل و نظارت بر بازار با این‌گونه مراکز نیز برخوردهایی در چارچوب قانون خواهند داشت.

وی شناسه کسب و کار را به منزله هویت فعالیت بنگاه‌های اقتصادی دانست و گفت: ارائه خدمات به بنگاه‌ها توسط صنعت، معدن و تجارت استان و سایر دستگاه‌ها فقط با شناسه کسب و کار انجام می‌شود.

انتهای پیام/63001/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول