اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه یک مشهد:‌

بیش از 70 درصد شهروندان مشهدی از منطقه احمدآباد عبور و مرور می‌کنند

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه یک مشهد گفت: بیش از 70 درصد شهروندان مشهدی از منطقه احمدآباد عبور و مرور می‌کنند، به همین سبب این منطقه از اهمیت ویژه‌ای در مشهد برخوردار است.

بیش از 70 درصد شهروندان مشهدی از منطقه احمدآباد عبور و مرور می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ساسان نوری‌مقدم ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه بازپیرایی و بهسازی خیابان احمدآباد در سالن اجتماعات مجتمع شهید عباس‌زاده اظهار داشت:‌ منطقه یک مشهد با جمعیت ساکن 195 هزار نفر به لحاظ جغرافیایی در هسته مرکزی شهر قرار دارد و روزانه بیش از 70 درصد از مردم از این منطقه عبور می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ شهرداری منطقه یک مشهد شامل سه ناحیه است که حجم وسیعی از خدمات و فعالیت‌ها را برای این منطقه شامل می‌شود که امیدواریم با همکاری شهروندان و دستگاه‌های ذیربط بتوانیم این امر را با موفقیت به انجام برسانیم.

نوری‌مقدم در ارتباط با پروژه بهسازی معابر خیابان احمدآباد خاطر نشان کرد: برای اجرا و نصب المان مرکزی در میدان فلسطین حدود 2.5 میلیارد ریال هزینه شده است و تلاش کردیم المانی در خور منطقه و با محوطه‌سازی و کف‌سازی میدان و همچنین اجرای آبنما،‌ زیرسازی و فضای سبزنمایی مناسب را برای این منطقه احداث کنیم.

شهردار منطقه یک مشهد تصریح کرد: فاز یک پروژه بهسازی و بازسازی پیاده‌روهای خیابان احمدآباد در حدفاصل میدان فلسطین تا میدان احمدآباد بود که مساحت آن در حدود 25 هزار مترمربع اعلام شده و در مدت یک سال به بهره‌برداری رسید،‌ اعتبار هزینه شده در این پروژه حدود 12 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی عنوان کرد: پروژه بهسازی معابر خیابان احمدآباد شامل بهسازی معابر فرسوده و قدیمی،‌ اصلاح هندسی تقاطع‌ها، بهسازی آیلند میانی، ‌کاشت و اصلاح فضای سبز، تعویض پایه چراغ‌های فرسوده، نورپردازی آیلند میانی و مبلمان شهری است که سبب ایجاد مسیری ایمن در راستای عبور دوچرخه‌سواران، معلولان و نابینایان شده است.

نوری‌مقدم یادآور شد: پروژه بهسازی و بازپیرایی خیابان احمدآباد شامل بازسازی و اصلاح تقاطع احمدآباد نیز می‌شود که با اجرای آن امکان تردد مستقیم از بولوار ملاصدرا به بولوار کلاهدوز میسر می‌شود و به میزان قابل توجهی از بار ترافیکی این محدوده کاسته می‌شود.

شهرداری منطقه یک مشهد تأکید کرد: از برنامه‌های اجرایی این پروژه می‌توان به تحصیل حریم پلاک‌های اطراف میدان احمدآباد، کف‌فرش پیاده‌روها، ایجاد فضای سبز مناسب، سیستم آبیاری تحت فشار، آبنما، نصب جداول سنگی در حاشیه،‌ ایجاد روشنایی معابر، ایجاد مسیری امن در راستای عبور دوچرخه‌سواران، معلولان و نابینایان اشاره کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: اعتبار این پروژه حدود 10 میلیارد ریال بوده است و در سال 90 به بهره‌برداری رسید که امیدواریم با حمایت مردم و بخش خصوصی بتوانیم مراحل فاز دوم و سوم این پروژه را تا سال آینده به اتمام برسانیم.

نوری‌مقدم در ادامه با اشاره به طرح اجرای پیاده‌روسازی و پارک خطی بولوار شهید منتظری، عنوان کرد: با اجرا و بهره‌برداری کامل از این طرح فضای بسیار مناسبی در راستای پیاده‌روی،‌ ورزش و سلامت در این منطقه به وجود می‌آید، طول مسیر این پروژه یک‌هزار و 300 متر است و هزینه پیش‌بینی شده برای اجرای آن پنج میلیارد ریال است.

شهردار منطقه یک مشهد خاطر نشان کرد: از پروژه‌های شاخص منطقه یک می‌توان به پروژه احداث پیاده راه لاله، پروژه پیاده‌روسازی بولوار کلاهدوز،‌ پروژه بازگشایی بولوار مجد و پیاده‌روسازی بولوار فلسطین اشاره کرد که تمامی آنها در دست اقدام است.

وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های تأثیرگذار بر توسعه جامعه شهری، توسعه فرهنگ و دایره فعالیت‌های فرهنگی است که بسیار مورد توجه دولت، نهادها و سازمان‌های مختلف قرار دارد و شهرداری از آن در راستای انجام فعالیت‌های محلی به منظور ارتقای سطح فرهنگ شهروندان استفاده می‌کند.

انتهای پیام/70018/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول