اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دلیجان:

بازسازی و بهسازی بقاع متبرکه باید به یک نهضت تبدیل شود

خبرگزاری فارس: فرماندار دلیجان گفت: بازسازی و بهسازی بقاع متبرکه یک ضرورت است و باید به یک نهضت تبدیل شود.

بازسازی و بهسازی بقاع متبرکه باید به یک نهضت تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محسن اکبری ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی تقویت فرهنگ وقف که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه‌ای به بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی دارند که به همین دلیل باید به بازسازی و بهسازی بقاع متبرکه توجه جدی داشت.

وی تصریح کرد: وقف در دین مبین اسلام بارها مورد تاکید و سفارش قرار گرفته و یکی از ضروریات امروز جامعه اسلامی توسعه و ترویج فرهنگ وقف در جامعه است.

فرماندار دلیجان خاطر نشان ساخت: هیئت امنای بقاع متبرکه و امامزادگان باید به نهضت بازسازی بقاع متبرکه و آگاه ‌سازی مردم پیرامون اهمیت وقف توجه جدی داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع و ساخت و ساز بقاع متبرکه رویکرد اصلی و مهم این اداره طی سال‌های اخیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آیت‌الله عباسیان افزود: تلاش برای فراهم ‌سازی حضور جوانان و مردم در امامزادگان و اماکن مقدسه موجب تقویت روحیه آنان و جلوگیری از فرهنگ غربی خواهد شد.

وی تصریح کرد: وقف بهترین مصداق برای جاودانگی مال و جان آدمی است و ریشه در امور مادی و فرهنگی دارد که مسئولان فرهنگی باید برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه فرهنگ‌سازی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به وجود 264 باب بقعه متبرکه در استان تاکید کرد: بازسازی و مرمت این بقاع نیازمند تعامل و همکاری مردم است که باید مورد عنایت قرار گیرد.

انتهای پیام/87012/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول