اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد

تخصیص 27 میلیارد ریال اعتبار به بهسازی بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از صرف 27 میلیارد ریال اعتبار در راستای اجرای عملیات عمرانی در بقاع متبرکه استان خبر داد.

تخصیص 27 میلیارد ریال اعتبار به بهسازی بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 15 هزار متر مربع عملیات عمرانی در بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.

وی با اشاره به صرف 27 میلیارد ریال اعتبار در راستای اجرایی شدن این طرح افزود: با توجه به قرار گرفتن بیشتر امامزادگان استان در مناطق سیاحتی، مسئولان فرهنگی، برنامه ریز و گردشگری استان می‌توانند با اجرای طرح‌های مناسب فرهنگی و تفریحی در این مکان‌های مقدس برای ارتقا فرهنگ جامعه گامی اساسی بردارند.

طباطبایی در ادامه با بیان اینکه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه پایگاه فرهنگی هستند اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی هدفمند و تاثیرگذار و مناسب با شرایط روز جامع و جوانان در این اماکن، سلامت فکر و روح و فرهنگ افراد جامعه را تحت تاثیر بسیار قرار خواهد داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش تأثیرگذار امامزاده‌ها در تعالی و ارتقای اخلاق اسلامی و انسانی و آرامش بخشی اجتماعی ادامه داد: هر جا امامزاده‌ای وجود دارد، مردم آنجا از معنویت و اعتقاد و آرامش روانی بیشتری برخوردارند.

وی به عدم بکارگیری و استفاده از کارکرد آموزشی بقاع اشاره و خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه با ظرفیت‌های مکانی بسیار ممتاز بهترین مکان برای آموزش‌های قرآن و عترت و ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی هستند.

طباطبایی در ادامه همچنین با اشاره به این نکته که نیات موقوفات جدید نیازمند بازنگری واقفین و توجه به نیازهای روز و حال جامعه است گفت: نمونه دیگری از مصارف که در بین موقوفات سا‌ل‌های اخیر مشاهده می‌شود برای مساجد، بیمارستان‌ها، تهیه پوشاک،‌ ایجاد دارالایتام، کمک به ایتام، پرورشگاه، کمک به دانشجویان، اطفال بی‌بضاعت، کمک نقدی به افراد، احداث ساختمان برای افراد بی‌بضاعت، جهیزیه عروس، بیماران سرطانی، احداث کتابخانه و غیره است

وی اظهار داشت: تصوری اشتباهی که در ذهن اکثر ما نقش بسته، این است که فکر می‌کنیم وقف کردن تنها از دست ثروتمندان برمی‌آید و ما دارایی آنچنانی نداریم، نمی‌توانیم واقف باشیم، اما بهتر است بدانیم که موقوفات حتماً نباید ساختمان و زمین و چیزهایی از این قبیل که از عهده امثال ما خارج است باشد؛ بلکه با درآمد و حقوقی اندک به بزرگان دین می‌شود اقتدا کرد و مانند آنها به خیل واقفان پیوست.

انتهای پیام/68001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول