اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با داشتن 100 رشته مهارتی محقق شد

اجرایی شدن 90 درصد از تعهدات فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شدن 90 درصد از تعهدات فنی و حرفه‌ای در این استان خبر داد.

اجرایی شدن 90 درصد از تعهدات فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد

ایاز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج رسالت فنی و حرفه‌‌ای را اجرای برنامه‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای تعهداتی برای این مراکز در سطح کشور در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد میزان تعهد شغلی سال جاری این استان را چهار میلیون و 600 هزار نفر ساعت عنوان کرد و گفت: آموزش‌های لازم در آموزشگاه‌های آزاد و دولتی در مراکز ثابت، سیار، شهری، روستایی و عشایری به متقاضیان ارائه می‌شود.

اجرایی شدن 90 درصد از تعهدات فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد

آقایی از میزان تعهدات اتخاذ شده این مرکز در سطح استان اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون و به میمنت دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی 90 درصد از تعهدات ما برای آموزش محقق شده که امیدواریم تا پایان سال 10 درصد باقی مانده اجرایی شود.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس نیاز سنجی‌های صورت گرفته در شهرها، روستاها و عشایر رشته‌های مورد نیاز را در پورتال در معرض دید قرار می‌دهیم و سپس با هماهنگی مربی واجد شرایط آموزش‌های لازم به متقاضیان و جویندگان کار ارائه می‌شود.

وجود 100 رشته در فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تعداد رشته‌های موجود در سطح استان را بیش از 100 رشته عنوان کرد و گفت: این مرکز در اماکن مختلف اعم از بخش دولتی و خصوصی، پادگان‌ها، زندان‌ها و دانشگاه‌ها آموزش‌های لازم را به جامعه هدف اعمال می‌کند.

آقایی از تفاهم‌نامه انعقاد شده با کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و ابراز داشت: در این فصل بیشتر استقبال کنندگان از کلاس‌ها و برنامه‌ها روستائیان بوده و به دلیل تعداد افراد روستانشین تحت حمایت این نهاد،  تفاهم‌نامه‌ای به همین منظور بین دو نهاد منعقد شده است.

وی محور آموزش روستائیان در این فصل را بعد کشاورزی، دامپروری، پرورش زنبور عسل و قارچ عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این آموزش‌ها اشتغال‌زایی نسبتا پایدار برای جامعه هدف بوده از این رو کمیته امداد آمادگی لازم جهت ارائه تسهیلات به متقاضیان را اعلام کرده است.

این مسئول آموزشی اذعان کرد: رشته‌های فنی، میکانیک، جوشکاری و برق‌کاری، فناوری اطلاعات در سطح شهرها از استقبال خوبی برخوردار بوده که در مراکز دولتی، زندان‌ها، و پادگان‌ها به افراد آموزش‌های لازم در این خصوص داده می‌شود.

آقایی به چارت‌دار شدن مراکز در شهرستان‌های بهمئی، چرام ، مرکز IT یاسوج و باشت اشاره کرد و گفت: در گذشته برای این مراکز در شهرستان‌ها باید از طریق اداره‌کل یا دیگر نهادها مأموریت داده می‌شد یا با حفظ سمت ابلاغی زده می‌شد ولی امروز با تشکیلات اداری به صورت مستقل انجام وظیفه کرده و خدمات‌رسانی مضاعفی را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/82011/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول