اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

4 طرح آموزش فنی و حرفه‌ای در اهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام الله دهه‌فجر چهار طرح آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان اهر افتتاح شد.

4 طرح آموزش فنی و حرفه‌ای در اهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، همزمان با دهه مبارک فجر چهار طرح آماده افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر شامل ساختمان چند منظوره سنجش و ارزشیابی مهارت، خوابگاه کارآموزی، کارگاه هیدروپونیک گلخانه‌ای و کارگاه PLC درجه دو و کارگاه تلفن همراه با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 200 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در آیین تقویت و توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، فناوری‌های نوین و تنوع بخشی به رشته‌های کارآموزی را از اولویت این سازمان برشمرد.

محمدرضا سیابانی، از آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای همکاری فی مابین آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی با دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: با اجرای طرح‌های مشترک شاهد آموزش رایگان دانشجویان به صورت علمی در کنار تحصیلات دانشگاهی برای حضور در بازار کار خواهیم بود.

وی اجرای عدالت آموزشی به ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، همگام شدن با تمهیدات سازمان در وضعیت اقتصاد مقاومتی، افزایش اثر بخشی و کارآیی و ارتقا بهره‌وری آموزش‌های مهارتی زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال پایدار و حل معضل بیکاری از برنامه‌های این سازمان در مناطق شهری و روستایی برشمرد.

این مقام مسئول یکی از شیوه‌های مهم در بحث آموزش و اشتغال را ترویج و احیای طرح استاد شاگردی برشمرد و با اشاره به نقش موثر اجرای موفق آن در سیستم آموزش مهارت گفت: این نظام می‌تواند در اشتغالزایی و مهارت آموزی افراد مؤثر باشد.

سیابانی سطح آموزش شاغلان در محل کارگاه، احیای سنت استادی و شاگردی و توجه ویژه به اساتید حرفه‌ای را از مزایای این طرح برشمرد.

فرماندار اهر نیز با تأکید بر توسعه فعالیت‌های آموزش این مرکز در شهرستان اهر از تلاش‌های انجام شده توسط اداره آموزش فنی و حرفه‌ای اهر قدردانی کرد. 

انتهای پیام/60002/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول