اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان:

آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای‌ ‌در بهبود‌ اقتصاد موثر‌ است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منجر به اشتغال در جامعه، عامل برون رفت از وضعیت کنونی اقتصاد و عاملی برای کاهش وابستگی‌های اقتصادی است.

آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای‌ ‌در بهبود‌ اقتصاد موثر‌ است

مهدی ابراهیمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تنها راهکار لازم برای رسیدن به استقلال اقتصادی هستند، اظهار داشت: این آموزش‌ها می‌توانند در بخش‌های صنعت‌، تولیدات‌، خدمات و کشاورزی که مورد نیاز هستند‌، صورت پذیرد.

وی افزود: براساس تبصره دو ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورتی که واحدهای تولیدی به منظور ارتقای مهارت و سلامت کارکنان خود، مراکز آموزشی و ورزشی ایجاد کرده یا در این مورد هزینه کنند با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانند از معافیت 10 درصد از مالیات بر ارزش افزوده بهره‌مند شوند.

ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد: ‌کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و صنایع تولیدی باید از این موقعیت استفاده کنند تا با برخورداری از ثواب امر خیر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان، مبلغی از مالیاتی که باید بپردازند را در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صرف کنند و از تخفیف مالیاتی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منجر به اشتغال در جامعه، عامل برون رفت از وضعیت کنونی اقتصاد و عاملی برای کاهش وابستگی‌های اقتصادی است، عنوان کرد: این آموزش‌ها کمک می‌کند به اینکه ما در آینده بتوانیم مملکت را از نظر استقلال اقتصادی در بخش صنعت‌، تولید و خدمات‌ بیمه کنیم.

انتهای پیام/2446/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول