اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم خبر داد

جمع‌آوری 1.3 میلیارد ریال صدقه در شهرستان طارم

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد شهرستان طارم از جمع‌آوری یک میلیارد و 300 میلیون ریال صدقه در شهرستان طارم خبر داد.

جمع‌آوری 1.3 میلیارد ریال صدقه در شهرستان طارم

عمران صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس به بیان مطالبی در خصوص اهمیت صدقه دادن در دین مقدس اسلام پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از آیات و روایات نقل شده از ائمه معصومان (ع) و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به اهمیت پرداخت صدقه و دستگیری از نیازمندان تاکید شده است، اضافه کرد: کمیته امداد نیز در راستای عمل به سنت‌های حسنه در این زمینه اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب طرح صدقات می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم در ادامه با اشاره به جاسازی صحیح و مطلوب فرهنگ پرداخت صدقه در شهرستان طارم افزود: با همکاری مطلوب این شهرستان از آغاز سال تا پایان دی ماه یک میلیارد و 895 میلیون و 750 ریال صدقه در شهرستان طارم جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ صدقات جمع‌آوری شده از محل بیش از 9 هزار صندوق نصب توزیع شده در این شهرستان جمع‌آوری شده، گفت: از مجموع صندوق‌های صدقه موجود در شهرستان طارم 8 هزار و 541 صندوق کوچک، 254 صندوق بزرگ و 861 صندوق متوسط است.

صفری تصریح کرد: صندوق‌های ذکر شده در منازل، معابر و میادین و همچنین ادارات شهرستان نصب و توزیع شده‌اند.

این مسئول به محل هزینه‌کرد صدقات نیز اشاره کرد و یادآور شد: مبالغ جمع‌آوری شده در این بخش در راستای کمک به نیازمندان در بخش‌های فرهنگی، تحصیلی و ... هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم در بخش دیگری از سخنان خود به سایر طرح‌های اجرایی کمیته امداد طارم نیز اشاره کرد و گفت: طرح جمع‌آوری زکات نیز از اقداماتی است که توسط این نهاد اجرایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم با اشاره به جلسات برگزار شده در زمینه جاسازی فرهنگ زکات در بین مردم و همچنین برگزاری جلسات چهره به چهره به کشاورزان عمده‌کار اضافه کرد: فقط در بهمن‌ماه امسال 201 میلیون ریال زکات در شهرستان طارم جمع‌آوری شده است.

وی همچنین به برگزاری جلسات شورای زکات نیز اشاره کرد و گفت: در این جلسات در خصوص ترویج و تبلیغ بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات، نحوه تخصیص سیاست‌های تشویقی در این زمینه و... بحث شده و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

صفری به هزینه‌کرد این مبلغ نیز اشاره کرد و اذعان داشت: این مبالغ در راستای برطرف کردن نیازهای خانوارهای مددجو و همچنین احداث پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول