اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام‌خمینی شهرستان زنجان خبر داد

پرداخت 193 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام‌خمینی شهرستان زنجان از پرداخت 193 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی خبر داد.

پرداخت 193 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی

علی نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان به بیان اهمیت موضوع ازدواج و انجام این عمل حسنه در دین مبین اسلام پرداخت.

وی با اشاره به اینکه تشکیل خانواده در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: کمیته امداد امام‌‌خمینی نیز به جهت عمل به سنت‌های حسنه اقدام به فراهم‌سازی شرایط ازدواج آسان برای مددجویان این نهاد می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام‌خمینی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه کمیته امداد امام‌خمینی با پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج به تشویق مددجویان به امر ازدواج می‌پردازد، عنوان کرد: تاکنون بسیاری از مددجویانی که شرایط لازم را برای ازدواج داشتند، ولی وضعیت مالی مناسبی نداشتند، با کمک‌های کمیته امداد و خیرین روانه خانه بخت شده و زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت کمک هزینه ازدواج توسط کمیته امداد امام‌خمینی در مناسبت‌های مختلف اجرایی می‌شود، افزود: فقط در دی‌ماه امسال، 193 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی اهدا شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای نوعروسان

مدیر کمیته امداد امام‌خمینی شهرستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره آموزشی قبل از ازدواج برای نوعروسان مددجو نیز اشاره کرد و گفت: این دوره‌های آموزشی با هدف پایداری ازدواج‌های مددجویی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره‌های آموزشی موضوعاتی از قبیل نحوه مدیریت اقتصادی زندگی و همچنین رعایت حقوق همسر در زندگی مشترک به مددجویان ارائه می‌شود، عنوان کرد: احترام متقابل زوجین نسبت به همدیگر و همچنین پرهیز از توقعات بی‌جا و بی‌مورد در زندگی مشترک نیز از دیگر مسائلی است که در دوره‌های قبل از ازدواج به مددجویان آموزش داده می‌شود.

گفتنی است، بنا به گفته مدیر کمیته امداد امام‌خمینی شهرستان زنجان و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده به علت آموزش‌های قبل از ازدواج به مددجویان و آگاهی ایجاد شده در مددجویان درصد طلاق و جدایی زوجین در بین خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام‌خمینی بسیار پایین آمده است.

بهره‌مندی 4600 زن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد امام‌خمینی زنجان

مدیر کمیته امداد امام‌خمینی شهرستان زنجان در ادامه به حمایت کمیته امداد امام‌خمینی از زنان سرپرست خانوار نیز اشاره کرد و گفت: این گروه بر اساس شرایطی که دارند، از مددجویان ویژه زیر پوشش کمیته امداد امام‌خمینی محسوب می‌شوند.

وی با بیان گزارشی از خدمات قابل ارائه کمیته امداد امام‌خمینی در حمایت از زنان سرپرست خانوار افزود: خدماتی که کمیته امداد در حمایت از این گروه انجام می‌دهد، بر اساس نیازمندی‌هایی است که دارند.

نجفی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار بر اساس شرایطی که دارند، علاوه بر انجام مسئولیت در داخل خانه و حمایت از فرزندان وظیفه تأمین مالی زندگی و حل مشکلات اقتصادی را نیز عهده‌دار بوده و همین موضوع اهمیت خدمت‌رسانی و حمایت بهتر از این گروه را بیشتر می‌کند.

وی در ادامه به خدمات قابل ارائه کمیته امداد امام‌خمینی در حمایت از این گروه نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با بسترسازی صورت گرفته زمینه ایجاد شغل و اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار فراهم شده است و تاکنون بسیاری از خانواده‌های دارای سرپرست زن از این امتیاز برخوردار شده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام‌خمینی شهرستان زنجان با اشاره به ارائه خدمات عمرانی و فرهنگی به زنان سرپرست خانوار افزود: با برآورد صورت گرفته در حال حاضر،‌ چهار هزار و 643 زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام‌خمینی شهرستان زنجان هستند که شامل حجم جمعیتی بالغ بر هفت هزار و 141 مددجو است.

انتهای پیام/73005/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول