اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ماهنشان خبر داد

پرداخت 2.5 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان ماهنشانی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی ماهنشان از پرداخت 2.5 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان ماهنشانی خبر داد.

پرداخت 2.5 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان ماهنشان به منظور توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش اقدام به اشتغالزایی برای آن‌ها می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد با اجرای طرح‌های اشتغالزایی برای مددجویان اهداف مختلفی را دنبال می‌کند، اضافه کرد: شناسایی مددجویان مستعد اجرای طرح‌های اشتغال از عمده اهداف این نهاد است.

مدیر کمیته امداد ماهنشان همچنین ارائه آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی را نیز از برنامه‌های کمیته امداد در جریان اشتغالزایی به مددجویان ذکر کرد و گفت: اشتغالزایی برای مددجویان آماده به کار و معرفی آنها به مراکز کاریابی نیز از دیگر اقداماتی است که در بحث ایجاد شغل به مددجویان عملی می‌شود.

وی در ادامه به سایر خدمات کمیته امداد در ایجاد شغل به مددجویان اشاره داشت و گفت: کمیته امداد ماهنشان علاوه بر اشتغالزایی مددجویان نسبت به رسیدگی بر طرح‌های اشتغال نیز اقدام می‌کند که همین امر موجب پایداری اشتغال ایجاد شده توسط این نهاد شده است.

غفاری در ادامه کمک به بازاریابی محصولات مددجویان و تامین فضای کار برای اشتغال ایجاد شده را از دیگر اقدامات این نهاد در بخش اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: همچنین این نهاد مقدس نسبت به بیمه مجریان طرح‌های اشتغال نیز اقدام کرده و از این طریق زمینه خودکفایی و توانمندسازی جامعه هدف را فراهم می‌سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد ماهنشان در زمینه اشتغالزایی مددجویان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره داشت و گفت: از آغاز سال تا پایان دی ماه 54 فقره وام خودکفایی و اشتغال به مددجویان از محل منابع امداد پرداخت شده است که در این راستا 2 میلیارد و 566 میلیون و 710 هزار و 92 ریال اعتبار هزینه شده است.

*اهدای 300 میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه به مددجویان ماهنشانی

مدیر کمیته امداد ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود از دیگر اقدامات کمیته امداد را اعطای کمک هزینه ازدواج به مددجویان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد امکان ازدواج برای مددجویانی که شرایط مالی مناسب را ندارند، فراهم شده است.

وی  با اشاره به اینکه پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان در قالب کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج اجرایی می‌شود، افزود: اخیراً به 30 نفر از نوعروسان مددجوی این نهاد کمک هزینه خرید جهیزیه پرداخت شده است.

غفاری با اشاره به اینکه مبلغ کمک هزینه پرداختی به هر نوعروس مددجو 10 میلیون ریال است، اضافه کرد: در مجموع به 30 نوعروس مذکور 300 میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه اعطا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره آموزشی ویژه نوعروسان ماهنشانی نیز اشاره داشت و گفت: این دوره در قالب دوره آموزشی قبل از ازدواج بوده و مسائل مورد نیاز جوانان در زندگی مشترک در قالب این دوره به آنها آموزش داده شده است.

مدیر کمیته امداد ماهنشان آموزش مهارت‌های زندگی، نحوه رفتار زوجین با یکدیگر و نحوه مقابله با مشکلات اقتصادی و ... را از موضوعات مطرح شده در دوره آموزشی مذکور عنوان کرد.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول