اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

16 مددجوی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند

خبرگزاری فارس: 16 مددجوی جرائم غیرعمد با تصویب در جلسه هیئت مدیره ستاد دیه خراسان شمالی از سطح زندان‌های استان آزاد شدند.

16 مددجوی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان خراسان شمالی، مدیرعامل ستاد دیه استان در این نشست میزان بدهی این مددجویان را 6 میلیارد و 930 میلیون ریال اعلام کرد که از این مبلغ 5 میلیارد و 150 میلیون ریال توسط شوراهای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها از شکات تخفیف گرفته شده است.

رضا استاجی میزان آورده توسط خانواده مددجویان را 850 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: برای آزادی این تعداد زندانی مبلغ 930 میلیون ریال به صورت بلاعوض از سوی ستاد دیه استان مساعدت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی در خصوص مساعدت ستاد دیه گفت: مبلغ 300 میلیون ریال از محل کمک‌های صندوق تأمین خسارت‌های بدنی تأمین شده و مبلغ 630 میلیون ریال از اعتبارات ستاد دیه از محل سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی تأمین شده است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون 70 مددجوی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان خراسان شمالی حضور دارند که در تلاش هستیم تا با کمک خیران و نیکوکاران استان و تلاش‌های مضاعف ستاد دیه استان این تعداد را تا پایان سال به حداقل ممکن برسانیم.

استاجی در پایان شماره حساب 88888 نزد بانک تجارت  به نام ستاد دیه استان خراسان شمالی را آماده دریافت کمک خیرین و نیکوکاران اعلام کرد.

مدیرکل زندان‌ها و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه خراسان شمالی نیز ستاد دیه را از جمله دستاوردهای نظام مقدس اسلامی دانست و اظهار کرد: این ستاد مردمی و مبارک تا کنون توانسته زندانیان جرائم غیرعمد بسیاری را از سطح زندان‌های کشور آزاد کند.

محمدعلی بلوکی پشتوانه مهم این ستاد را خیرین و نیکوکاران دانست و اعلام کرد: اعتماد خوب مردم به این ستاد، جایگاه والایی را به این ستاد در جامعه داده است.

وی به نقش مهم و اثرگذار این ستاد در کاهش جمعیت کیفری نیز اشاره کرد و گفت: تلاش در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از مهم‌ترین سیاست‌های کلان قوه قضائیه بوده که در این خصوص باید نقش ستاد دیه را در اجرای این سیاست مهم دستگاه قضا ممتاز دانست.

به گزارش فارس، دهمین نشست هیئت مدیره ستاد دیه استان خراسان شمالی در محل اداره کل زندان‌های استان برگزار شد که در این نشست پرونده مددجویان واجدالشرایط مورد بررسی قرار گرفت و با آزادی 16 مددجو از سوی هیئت مدیره مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام/63001/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول