اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

پرداخت 443 میلیون ریال اجاره مسکن به مددجویان زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان از پرداخت 443 میلیون ریال اجاره مسکن به مددجویان زنجانی خبر داد.

پرداخت 443 میلیون ریال اجاره مسکن به مددجویان زنجانی

علی نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد، ارائه خدمات عمرانی است.

وی با اشاره به اینکه خدمات عمرانی در قالب ساخت مسکن، تعمیرات منازل مسکونی، ایجاد انشعابات رایگان و ... ارائه می‌شود، اضافه کرد: با بسترسازی صورت گرفته و با نظارتی که به صورت مستمر بر وضعیت زندگی مددجویان وجود دارد، خدمات عمرانی با توجه به نیازهای آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به اینکه ساخت مسکن برای مددجویان به صورت پرداخت وام و یا معرفی مددجویان به مسکن مهر اجرایی می‌شود، افزود: پس از ساخت مسکن برای خانواده‌ها، واحدهای مسکونی احداث شده در مناسبت‌های مختلف تحویل مددجویان می‌شود.

وی همچنین به تعمیرات منازل مسکونی مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: از آغاز تاسیس کمیته امداد تاکنون بسیاری از خانواده‌ها از این نوع خدمت بهره‌مند شده‌اند.

نجفی همچنین به معرفی خانوارهای مددجو برای بهره‌مندی از انشعابات آب، برق و گاز رایگان نیز اشاره کرد و افزود: این نوع خدمت نیز با معرفی مددجویان به سازمان‌های مربوط ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت اجاره بها به خانواده‌های فاقد مسکن نیز اشاره داشت و گفت: از آغاز سال‌جاری تا پایان دی ماه، 443 میلیون ریال اجاره مسکن به این گروه پرداخت شده است.

*معرفی 25 مددجوی زنجانی به مراکز کاریابی

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه از معرفی 25 نفر از مددجویان زنجانی به مراکز کاریابی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز به فعالیت کمیته امداد و در دهه‌های مختلف فعالیت این نهاد سیاست‌های متفاوتی توسط امدادگران دنبال شده است، اضافه کرد: رویکرد کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش از طریق اشتغالزایی برای آن‌ها است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با بیان اینکه اشتغالزایی جامعه هدف کمیته امداد از طریق طرح‌های اشتغالزایی و همچنین معرفی مددجویان به مراکز کاریابی عملی می‌شود، اضافه کرد: ایجاد اشتغال برای مددجویان از طریق اجرای طرح‌های اشتغال و یا معرفی به مراکز کاریابی با در نظر گرفتن استعداد و توانایی‌های مددجویان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امدادگران با بررسی وضعیت مددجویان توانایی آن‌ها را در اجرای طرح‌های اشتغال مورد ارزیابی قرار داده و با توجه به توانایی و استعدادی که دارند، برای آن‌ها شغل ایجاد می‌کنند.

نجفی همچنین به معرفی مددجویان به مراکز کاریابی نیز اشاره داشت و گفت: این نوع حمایت ویژه مددجویانی است که در حرفه خاصی مهارت و توانایی لازم را دارند، ولی در اجرای طرح‌های اشتغال وضعیت مناسبی از نظر مالی و یا توانایی اجرای طرح را ندارند.

وی همچنین به اشتغالزایی مددجویان از طریق اجرای طرح‌های اشتغال نیز اشاره داشت و گفت: از آغاز سال‌جاری تا پایان دی ماه برای 319 مددجوی زنجانی شغل ایجاد شده است.

مدیر کمیته امداد امام شهرستان زنجان با اشاره به اینکه از جمله گروه‌های زیر پوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار و سالمندان بالای 60 سال هستند، افزود: دانشجویان و دانش‌آموزان نیز از مددجویان زیر پوشش این نهاد هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حمایت از گروه‌های مختلف مددجویی بر اساس نیازهای آن‌ها صورت می‌گیرد، افزود: شناسایی نیازهای مددجویان با بررسی مستمر از وضعیت زندگی آن‌ها صورت می‌گیرد.

*بهره‌مندی 1700 دانش‌آموز و دانشجو از خدمات کمیته امداد زنجان

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از خدمات قابل ارائه توسط این نهاد در حمایت از مددجویان تصریح کرد: در حال حاضر یکی از گروه‌های ویژه زیر پوشش کمیته امداد دانشجویان و دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان به علت نقش تاثیرگذار در جامعه از گروه‌های ویژه زیر پوشش کمیته امداد محسوب می‌شوند، اضافه کرد: خدماتی که به این گروه ارائه می‌شود، در قالب خدمات فرهنگی، تحصیلی، مشاوره‌ای و ... است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 735 دانش‌آموز و دانشجو زیر پوشش کمیته امداد شهرستان زنجان هستند، گفت: از این تعداد یک‌هزار و 210 نفر دانش‌آموز و 525 نفر دانشجو هستند.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول