اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دیه اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی:

357 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در آذربایجان‌غربی آزاد شدند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد دیه اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی گفت: 357 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آذربایجان‌غربی در 9 ماه سال جاری آزاد شدند.

357 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در آذربایجان‌غربی آزاد شدند

 یحیی سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تعداد 357 نفر از زندانیانی که مشمول جرائم غیر عمد بودند،‌ آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند،‌ اظهار داشت: این زندانیان با کمک ستاد دیه استان و کمک پرداختی از طرف بیمه در آذربایجان غربی آزاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه 72 نفر از این زندانیان به دلیل دیه غیر عمد و 285 نفر به دلیل مشکلات مالی، ‌عدم توان پرداخت مهریه و نفقه سبب گرفتاری در زندان شده بودند، ‌افزود: میزان کل بدهی این تعداد زندانی 15 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که با پرداخت آن‌ها 357 نفر آزاد شدند.

سلطانی با اشاره به چگونگی پرداخت این میزان هزینه، تصریح کرد: 45 درصد این میزان بدهی توسط ستاد دیه و مابقی توسط گذشت شاکی، ‌نقدینگی و بیمه پرداخت شده‌اند.

رئیس ستاد دیه اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه در 9 ماه سال جاری تعداد زندانیان غیر عمد آزاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته اما بدهی آن‌ها افزایش داشته است، ‌ادامه داد: در سال گذشته تعداد 413 نفر با بدهی 10 میلیارد تومان آزاد شده‌اند.

وی گفت: از تعداد کل زندانیان آزاد شده در 9 ماه سال گذشته 139 نفر شامل دیه غیر عمد و 274 نفر شامل چک،‌ مهریه، ‌بدهی مالی و جرائم غیر عمد دیگر هستند که 35 درصد توسط گذشت شاکی و بقیه به وسیله ستاد دیه و پرداخت بیمه آزاد شده و به آغوش خانواده باز گشته‌اند.

انتهای پیام/61009/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول