اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان:

ورزش‎های عمومی در زندان‎ها توسعه می‎یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در زندان‎ها و زمان فراغت طولانی زندانیان، توسعه ورزش‌های همگانی گام مهمی در بازسازی رفتار آن ها دارد.

ورزش‎های عمومی در زندان‎ها توسعه می‎یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، فرهاد نیکوخصال صبح امروز در بازدید از زندان مرکزی خرم‎آباد گفت: توسعه ورزش‎های همگانی در جامعه برنامه‎ای است که در دستور کار قرار دارد و به نظر می‎رسد که زندان‎ها نیز به عنوان یک جامعه کوچک از ظرفیت‎های توسعه این رشته‎های ورزشی برخوردار باشند.

وی افزود: پر کردن اوقات فراغت زندانیان از مهم‎ترین برنامه‎هاست که ورزش می‎تواند بخش قابل توجهی از آن را به خود اختصاص دهد.

نیکوخصال اظهار داشت: فارغ از هر عمل مجرمانه‎ای که توسط زندانیان انجام شده، وظیفه خود می‎دانیم‎ در حد توان شرایطی را برای نگهداری مطلوب آن ها در زمان تحمل حبس فراهم سازیم.

وی تصریح کرد: امروز شاهد فضای فرهنگی مناسبی در زندان‌ها هستیم و باید تلاش شود این وضعیت تقویت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان خاطر نشان کرد: برای بهبود عملکرد در بخش‎های مختلف لازم است، زیرساخت‎های متناسب با آن برنامه فراهم شود، تا از این طریق امکان ارائه خدمت بهتر فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد: ظرفیت‎های وزارت ورزش و جوانان بتواند در بهبود عملکرد ورزشی زندانیان نیز تأثیر مطلوبی داشته باشد.

در ادامه مدیرکل زندان‎های لرستان گفت: ورزش نقش بسزایی در بهبود عملکرد روحی و روانی افراد دارد و این تأثیر در بین زندانیان بسیار چشمگیرتر است.

محمدعلی محمدی افزود: اجرای برنامه‎های مدون و هدفمند ورزشی می‎تواند در بازسازی روحیه آسیب دیده زندانیان و در نهایت در برنامه کلان اصلاح و تربیت سازمان نقش مؤثری ایفا کند.

مدیرکل زندان‎های لرستان اضافه کرد: زندانیان خود ظرفیتی قابل قبول برای اجرای برنامه‎های مختلف از جمله برنامه‎های ورزش در سطوح آماتور و حرفه‎ای هستند.

وی تصریح کرد: هرچه در نهادینه سازی ورزش در زندان‎ها و میزان مشارکت زندانیان در برنامه‎های ورزشی موفق باشیم، به همان اندازه می‎توان به بازگشت آبرومندانه زندانی به جامعه امیدوار بود.

محمدی میزان مشارکت زندانیان در برنامه‎های ورزشی را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر زندان‎های لرستان شاهد مشارکت بیش از 80 درصدی زندانیان در برنامه‎های مختلف ورزشی هستند.

وی افزود: این حجم مشارکت می بایست به عنوان یک انگیزه معتبر برای مراکز مرتبط با این حوزه به منظور گسترش بیشتر برنامه‎های ورزشی در زندان‎ها قرار گیرد.

این مقام مسئول از توسعه برنامه‎های فرهنگی در زندان‎ها خبر داد و افزود: توسعه ورزش زندانیان به عنوان یک برنامه فرهنگی بزرگ و کمک به ارتقاء و بهبود وضعیت سلامت آن ها از مهم‎ترین برنامه‎های زندان‎هاست که نتایج به‌دست آمده نشان از موفقیت در این حوزه دارد.

محمدی مشارکت بیشتر اداره‎کل ورزش و جوانان استان را در برنامه‎های ورزشی زندانیان خواستار و بر تقویت میزان تعامل و همکاری‎ها تأکید کرد.

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول