اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 20 درصدی پروتئین در علوفه با روش تولیدی هیدروپونیک

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: علوفه تولید شده با استفاده از روش هیدروپونیک ارگانیک تا 20 درصد پروتئین‌سازی را افزایش می‌دهد.

افزایش 20 درصدی پروتئین در علوفه با روش تولیدی هیدروپونیک

برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در روش تولید علوفه هیدروپونیک ارگانیک روزانه با 150 کیلو بذر می‌توان یک تن علوفه با سه برابر ارزش غذایی تولید کرد و تولید در 36 متر مربع در این روش معادل با تولید 30 هکتار زمین است.

وی با اشاره به مزایای تولید علوفه با روش هیدروپونیک ارگانیک افزود: کاهش هزینه تولید، افزایش خوش‌خوراکی علوفه، سه برابر شدن ارزش غذایی، کاهش سطح زیرکشت و کاهش مصرف آب از جمله این مزایا محسوب می‎شود.

هیبتیان خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای این روش می‎توان گفت در جایی که خاک مناسب ندارد یا خاک دچار بعضی بیماری‌ها بوده قابل استفاده است، در این روش شخم قدرت مبارزه با علف‌های هرز را ندارد و بقیه عملیات‌های زراعی نیز ساده‌تر است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این روش در مناطقی که زمین گرانقیمت است برای به دست آوردن بیشترین محصول با تراکم بالا کاربرد دارد، در این طرح آلودگی خاک وجود ندارد و آلودگی آب هم کمتر است، همچنین کنترل شرایط محیطی از جمله نور، دما، رطوبت و ترکیب هوا بسیار ساده‌تر است.

وی اضافه کرد: این طرح در مناطقی که آب شور دارد کاربرد دارد حتی اگر نمک‌های محلول در آب به مقدار 500ppm باشد می‌توان با یک شستشوی محیط آن را به کار برد.

هیبتیان با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در کشت هیدروپونیک مدیریت محلول غذایی آن است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: باید از خواص و آثار عناصر مختلف بر رشد گیاه آگاهی داشت تا در صورت بروز عوارض کمبود یا ازدیاد یک عنصر بتوانیم عنصر مورد نظر را شناسایی و آن را به محلول اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه علوفه تولید شده از این روش تا 20 درصد پروتئین‌سازی را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: استفاده از این روش موجب می‎شود تا میزان چربی گوشت کاهش یابد، در نتیجه به تولید گوشت ارگانیک خواهیم رسید.

انتهای پیام/68001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول