اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای برنامه‌ریزی به تصویب رسید

طرح آمایش سرزمینی اردبیل در آستانه اجرایی شدن

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل بعد از چهار سال بحث و بررسی و همچنین کارهای کارشناسی طرح آمایش سرزمینی استان اردبیل به تصویب رسید.

طرح آمایش سرزمینی اردبیل در آستانه اجرایی شدن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور اعضا در محل استانداری اردبیل برگزار شد، استاندار اردبیل در سخنانی به روند طراحی و تهیه طرح آمایش سرزمینی اشاره کرد و گفت: در حقیقت این طرح برنامه‌ای بلند مدت برای رسیدن به هدف‌گذاری‌هایی است که می‌تواند توسعه واقعی استان را رقم بزند تا به عنوان یک سند بالادستی و در برش سالانه زمینه‌ای مهیا شود تا تحول همه‌جانبه را در حوزه‌های مختلف شاهد باشیم.

اکبر نیکزاد تصریح کرد:‌ سعی می‌شود در سند آمایش سرزمینی مباحث مختلف کشاورزی، گردشگری، انرژی‌های نو، توسعه شبکه‌های راهی و ارتباطی و... مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن برخی الزامات نیز مد نظر بوده است.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر امروز بخشی از انرژی مسئولان اجرایی کشور معطوف به گرفتن اعتبارات است ما می‌توانیم در قالب برنامه‌های جامع و کلان ضرایب تخصیص اعتبارات را به گونه‌ای پیش‌بینی کنیم تا همه استان‌ها بتوانند براساس این ضریب از منابع ملی و منطقه‌ای برخوردار شوند تا بخشی از ظرفیت‌ها و توان حوزه برنامه‌ریزی و اجرایی معطوف کارهای اساسی و زیربنایی با اولویت برنامه‌ریزی بلند مدت شود.

نیکزاد با ابراز خرسندی از مصوب شدن طرح آمایش سرزمینی بعد از گذشت سال‌ها بحث و بررسی و اقدامات کارشناسی خاطر نشان کرد: استان اردبیل چهارمین استان کشور است که از این مزیت برخوردار بوده و قطعاً با مراجعه به این اسناد بالادستی قادر می‌باشیم در سرفصل‌های مختلف تهیه طرح تفصیلی را با برش سالانه و در قالب حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و... شاهد باشیم.

استاندار اردبیل یکی از مزیت‌های این طرح را توجه به توانمندی‌های مختلف در پیشبرد اهداف و حرکت‌های زیربنایی اعلام کرد و ادامه داد: ما زمانی می‌توانیم در قالب طرح آمایش سرزمینی موفق عمل کنیم و حرکت‌ها را به سمت بهره‌گیری از فرصت‌ها همسو کنیم که نگاه جامع و کلان‌نگر به محوریت و موضوعیت کشاورزی به عنوان اصلی‌ترین هدف‌گذاری داشته باشیم.

سند آمایش سرزمینی افق بلند مدت را در نظر گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مشاور طرح آمایش سرزمینی استان اردبیل نیز گفت: طرح آمایش سرزمینی از سال 86 در حال طراحی و تدوین بوده و ما سال 88 مطالعات آن را تمام کردیم و از آن سال تاکنون در حوزه‌های مختلف اصلاح مورد نظر صورت گرفته که این کار در قالب 11 کارگروه تخصصی و 50 جلسه و نشست با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است.

محمدعلی حامدی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ما در اصلاحاتی که در حوزه انرژی و همچنین مسایل زیست‌محیطی داشتیم توجه جدی به انرژی‌های نو به ویژه زمین گرمایی و همچنین جلوگیری از برخی تخریب‌های زیست‌محیطی و احداث جاده‌های بین شهری با هدف تخریب منابع طبیعی داشتیم که سعی شده در حد امکان جلوی این کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: ما در دو بخش تفکیک همگن و همچنین فضای آینده‌نگرانه سه ناحیه‌بندی و همچنین منطقه‌بندی کالبدی را در قالب سند آمایش سرزمینی مد نظر قرار دادیم و سعی کردیم با محوریت سند بالادستی و همچنین شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها و در نظر گرفتن راهبرد کلان در مسیری حرکت کنیم تا توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، برنامه‌های مهارت‌آموزی، توسعه بخش کشاورزی، گردشگری، شبکه‌های زیرساختی و همچنین انرژی‌های نو مد نظر قرار گیرد.

حامدی یادآور شد:‌ ما علاوه بر این اقدامات سعی کردیم در ساختار سکونت‌گاهی و همچنین توسعه شبکه‌های ارتباطی نیز برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری را انجام دهیم تا در یک فرآیند مطلوب بتوانیم به هدف مورد نظر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/62001/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول