اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

افزایش 111 درصدی تولید عسل در اردبیل / 145 زنبور‌دار بیمه شده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته میزان تولید عسل در استان اردبیل بیش از 111 درصد افزایش یافته است.

افزایش 111 درصدی تولید عسل در اردبیل / 145 زنبور‌دار بیمه شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل علیرضا توانا صبح امروز در نشست تخصصی حوزه آب و خاک در اردبیل اظهار داشت: بر اساس آمارگیری که هفته اول مهر ماه از زنبورستان‌ها انجام می‌شود وضعیت تولید عسل و فعالیت زنبورستان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که بعد از دو سال این سرشماری مهر ماه امسال نیز انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم آنکه در مرحله زمستان‌گذرانی ما شاهد 50 درصد تلفات در زنبورستان‌ها بودیم و بیماری CBR در فعالیت زنبورستان‌ها تاثیر منفی داشته است اما به دلیل بهار و تابستان پر نقش و نگار و پر نعمت شاهد افزایش تولید عسل به میزان 111 درصد نسبت به سال‌های گذشته بودیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به زنبورداران اشاره کرد و یادآور شد: در حمایت از زنبور‌داران بیش از 600 زنبور‌دار با رقم 12 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شدند تا بتوانند از این تسهیلات مطلوب استفاده کنند.

توانا گفت: برای اولین بار در سال جاری موفق شدیم زنبور‌داران و خانواده‌های آنها را زیر پوشش بیمه ببریم که در این بین 145 زنبور‌دار بیمه شدند.

این مسئول عنوان کرد: 450 نفر در این زمینه برای بهره‌گیری از مزایای بیمه به متولیان امر معرفی شدند که امیدواریم بعد از راست‌آزمایی در این حوزه نسبت به پوشش بیمه‌ای آنها اقدام لازم انجام شود.

راه‌اندازی اکیپ‌های نظارتی برای برخورد با عرضه‌کنندگان عسل تقلبی در کنار جاده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه در بحث نظارت نیز بر عرضه عسل به همراه علوم پزشکی و دامپزشکی فعالیت‌هایی را انجام دادیم، بیان داشت: در این زمینه اکیپی راه‌اندازی شده تا با عرضه‌کنندگان عسل تقلبی برخورد قاطع صورت گیرد.

توانا افزود: البته با همکاری انجمن زنبور‌داران و فعالیت کمیته‌های فنی سعی شده است با عرضه‌کنندگان عسل‌های غیر‌مجاز و تقلبی برخورد قاطع صورت گیرد که در این زمینه در جاده اردبیل – سرعین و حیران بیشترین برخوردها را شاهد بودیم.

وی ادامه داد:‌ برای حل مشکل فروش عسل تقلبی و غیر‌مجاز در حریم جاده‌ها به ویژه در فصل تابستان اکیپی با همراهی معاونت غذا و دارو، دامپزشکی، نیروی انتظامی، صنعت و معدن و دستگاه قضایی تشکیل شده تا به صورت جدی با افراد متخلف برخورد شده و مراجع قضایی با چنین متخلفانی برخورد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود ضرورت تدوین مکانیزم درست در ارزیابی زنبورداران فعال را یادآور شد و تصریح کرد: در این باب انتظار داریم حمایت‌های لازم و جدی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/62003/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول