اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

شوراها باید جسارت کار بزرگ را تمرین کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: شوراها و شهرداری ظرفیت عظیم در پیشبرد اهداف و حرکت‌های تاثیر‌گذار هستند که باید جسارت کار بزرگ را بیش از گذشته تمرین کرده و تقویت کنند.

شوراها باید جسارت کار بزرگ را تمرین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر صبح امروز در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل اظهار داشت: ما در راستای تعامل و ارتباط نزدیک‌تر انتظار داریم جلسات مسئولان فرمانداری با شورای شهر به صورت فصلی و ماهانه برگزار شود تا با همدلی و همکاری بتوانیم زمینه اقدامات مثبت و سازنده را بهتر از گذشته فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه شوراها و دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک مجموعه کوشا و فعال باید ظرفیت‌های خودشان را در ارتقای شاخص‌های مدیریتی بالا ببرند، خاطرنشان کرد: جا دارد به دور از هرگونه حاشیه‌سازی شبانه‌روز تلاش کنیم تا مشکلات مردم به حداقل برسد و آنها با احساس آرامش بیشتر امیدوار به آینده درخشان باشند.

فرماندار اردبیل حرکت هوشمندانه مردم اردبیل را در راهپیمایی 22 بهمن ستود و یادآور شد: همانگونه که رهبری معظم انقلاب اعلام کردند مردم هوشمند و موقعیت‌شناس ما حرکتی در خور و شایسته داشتند تا زمینه برای انسجام و اتحاد و همدلی بیشتر در پیشبرد امور فراهم آید و در این باب خلق حماسه عظیم دیگر این ملت و جامعه را از آسیب‌ها بیمه کرد.

دبیر به حمایت‌های عملی از شورای شهر و اعتقاد به کار و خرد جمعی اشاره کرد و گفت: بنده اعتقاد دارم که خلاهای قانونی و برخی نارسایی‌ها در حوزه تصمیم‌گیری را می‌توان با حرکت‌های دسته‌جمعی برطرف کرده و با همدلی و وفاق بیشتر کار را به پیش برد.

این مسئول به بدهی برخی از ادارات به شهرداری از محل پرداخت نکردن هزینه پروانه و عوارض و قصور و سهل‌انگاری در این زمینه اشاره کرد و افزود: قطعاً در توزیع اعتبارات سال آینده سعی خواهیم کرد از محل اعتبارات دستگاه‌ها این بدهی‌ها را کم کرده و آن را در اختیار شهرداری قرار دهیم.

آرزوی برنامه محور بودن شهرداری عینیت یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ما زمانی آرزو داشتیم که شهرداری و شورا در کارهای عمرانی و اجرایی برنامه محور حرکت کنند که به همت دوستان در شورای سوم این کار با تدوین برنامه پنج ساله عینیت یافته است.

دبیر یکی از آفت‌های شورا را دچار شدن به روز‌مرگی و برخی کارهای حاشیه‌ای اعلام کرد و تصریح کرد: شهرداری اردبیل سعی کرده است از روزمرگی خلاصی پیدا کند و در همین راستا برنامه پنج ساله را ترسیم کرده تا زمینه برای یک تحول واقعی فراهم آید.

وی ادامه داد: هر چقدر ما صاحب برنامه و راهبرد درست در افق توسعه باشیم به همان میزان از کارهای حاشیه‌ای و جنبی پرهیز کرده و میدان کار برای شهرداری فراهم می‌آید تا آنها با دل قرص و محکم بتوانند هدف‌گذاری‌ها را عینیت ببخشند.

فرماندار اردبیل ابراز داشت: این برنامه‌ریزی سبب می‌شود تا شان شورا و شهرداری نیز پایین نیاید و در سطح مدیریت روزمره دچار نقص و کوتاهی نشویم.

دبیر موضوع هم‌افزایی، توجه به کار جمعی و احترام به خرد جمعی را یادآور شد و عنوان کرد: یکی از ایرادات ما ایرانی‌ها به رغم داشتن منابع ارزشمند و ظرفیت نیروی انسانی عظیم، بی‌توجهی به کارهای جمعی و غفلت از هم‌افزایی‌‌هاست که این امر گاه مشکلات و نارسایی‌ها را دو چندان می‌کند که ضرورت دارد در این حوزه مبانی واقعی هم‌افزایی تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اذعان داشت: شورا و شهرداری موفق است که با جسارت کار بزرگ را عهده‌دار شود و در جذب سرمایه‌گذار و مدیریت بدون پول حرکت‌ها و اقدامات اساسی را انجام دهد.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول