اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسفندماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری دومین کنگره استانی شعر عاشورایی در ایرانشهر

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کنگره استانی شعر عاشورایی ایرانشهر گفت: دومین کنگره استانی شعر عاشورایی 16 اسفندماه سال‌جاری در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود.

برگزاری دومین کنگره استانی شعر عاشورایی در ایرانشهر

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: دومین کنگره استانی شعر عاشورایی متناسب با ایام محرم و صفر برنامه‌ریزی شده بود که زمینه برگزاری آن فراهم نبود بنابراین به اسفندماه امسال موکول شد.

وی با بیان اینکه این کنگره با دو هدف کیفی و کمی برگزار می‌شود افزود: شناسایی استعدادهای ادبی و سازماندهی اشعار آیینی، ارتباط بیشتر اهل قلم با ادارات تبلیغات اسلامی، تهیه منبع شعر اهل بیت (ع) برای مداحان از جمله اهداف کمی برگزاری این کنگره است.

رئیس تبلیغات اسلامی ایرانشهر ادامه داد: گردآوری آثار منتخب در این کنگره در قالب یک کتاب با عنوان «نوحه‌های کف دستی» از اهداف کیفی برگزاری این کنگره است.

بزمانی با بیان اینکه شاعران تا پنجم اسفندماه سال‌جاری می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند گفت: تمامی ادارات تبلیغات اسلامی سطح استان نیز آثار شرکت کنندگان را تحویل می‌گیرند.

وی بیان کرد: آثار ارسال شده به جشنواره توسط یک داور از تهران و سه داور استانی بررسی می‌شوند.

رئیس ستاد کنگره استانی شعر عاشورایی ایرانشهر گفت: این کنگره برای دومین بار است که برگزار می‌شود و در سال‌های آتی نیز استمرار می‌یابد.

بزمانی اضافه کرد: این کنگره یکی از برنامه‌های خوب و محوری فرهنگی در زمینه ترویج سجایا و فضائل اهل بیت (ع) در استان است.

وی افزود: این کنگره شعر، زمینه بروز و ظهور استعدادهای ادبی تمامی مذاهب از جمله شیعه و سنی به اهل بیت پیامبر بزرگوار اسلام است.

رئیس ستاد کنگره استانی شعر عاشورایی ایرانشهر با بیان اینکه بیشتر آثار ارسال شده به کنگره مربوط به اهل سنت است گفت: این ارادت و عشق را در تمام اقشار و مذاهب نسبت به اهل بیت (ع) مشاهد کردیم که خود یکی از جلوه‌های وحدت شیعه و سنی در منطقه است.

انتهای پیام/75004/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول