اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت فنی و حرفه‌ای گچساران

روستائیان گچسارانی 50 هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای دیدند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 50 هزار نفرساعت آموزش مهارت‌‌های فنی و حرفه‌ای به روستائیان این شهرستان ارائه شده است.

روستائیان گچسارانی 50 هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای دیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سیدیدالله افضلی در نشست هماهنگی برنامه‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان با بیان اینکه در جهان فراصنعتی امروز توسعه بدون توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مفهومی ندارد، اظهار کرد: با توجه به تغییرات اجتماعی و فرهنگی نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشد و بهبود فرهنگ کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

* 14 مرکز مجهز و فعال در فنی و حرفه‌ای گچساران فعال است

وی با اشاره به وضعیت آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران خاطرنشان کرد: در این مرکز، افزون بر 14 کارگاه مجهز و فعال در رشته‌های مختلف و مورد نیاز بازار امروز وجود دارد که مربیان رسمی، پیمانی و حق‌التدریسی این مرکز مهارت‌های مختلف فنی و حرفه‌ای را در این کارگاه‌ها به کارآموزان ارائه می‌دهند.

افضلی تصریح کرد: افزون بر 57 رشته در 14 کارگاه مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران به کارآموزان آموزش داده می‌شود که این رشته‌ها به رشته‌های درجه یک و دو تقسیم شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران افزود: از مجموع 57 رشته افزون بر 14 رشته به عنوان رشته درجه یک و 43 رشته دیگر نیز درجه دو تعریف شده و ارائه می‌شود.

افزون بر 30 آموزشگاه آزاد وابسته به فنی و حرفه‌ای در گچساران وجود دارد

افضلی تعداد آموزشگاه‌های آزاد فعال در سطح گچساران را افزون بر 30 آموزشگاه عنوان کرد و ابراز داشت: از این تعداد، 16 آموزشگاه متعلق به خواهران، سه آموزشگاه برادران و 11 آموزشگاه دیگر نیز دومنظوره بوده که در زمان‌های متفاوت توسط خواهران و برادران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به عملکرد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران در ارائه خدمات آموزشی به روستاهای این شهرستان یادآور شد: این مرکز در راستای ارائه خدمات آموزشی به روستاها با اعزام مربیان به روستاهایی که متقاضی امر یادگیری آموزش فنی و حرفه‌ای هستند، در قالب مراکز هجرت روستایی افزون بر 293 نفر دوره آموزش ارائه داده است.

ارائه 10 هزار و 500 ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای به عشایر گچساران

افضلی تأکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود 50 هزار نفرساعت توسط مربیان این مرکز در برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها آموزش داده شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران عنوان کرد: در ارائه خدمات آموزشی به روستائیان، این شهرستان درصد عملکرد این مرکز نسبت به تعهدات تعریف شده در 9 ماهه امسال، 116 درصد بوده که این عدد نشان‌دهنده عملکردی بالاتر از تعهد تعریف شده مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران در آموزش به روستائیان است.

افضلی از ارائه آموزش 21 نفر دوره به مراکز عشایر خبر داد و بیان داشت: افزون بر 10 هزار و 500 نفر ساعت به عشایر متقاضی آموزش ارائه شده است که درصد عملکرد فنی و حرفه‌ای نسبت به تعهدات تعریف شده افزون بر 53 درصد است.

وی در پایان ابراز داشت: با توجه به گرمسیر بودن گچساران و عدم سکونت عشایر در هفت ماهه امسال در این شهرستان، فنی و حرفه‌ای برای تحقق تعهدات خود در سه ماهه پایان سال تلاش مضاعف دارد.

انتهای پیام/82001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول