اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

معرفی 782 طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از معرفی 782 طرح کشاورزی در سال‌جاری در استان خبر داد.

معرفی 782 طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صفدر نیازی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: معرفی و تصویب طرح‌های کشاورزی در کارگروه توسعه کشاورزی یکی از اقدامات شاخص این سازمان در سال‌جاری است.

وی افزود: افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح‌های کشاورزی است.

نیازی قبول اسناد املاک اعضای درجه یک خانواده متقاضی به‎ عنوان وثیقه را از مهم‌ترین مشکلات موجود بر سر راه اجرایی شدن این طرح‌ها برشمرد و ادامه داد: پرداخت وام زیر ١٠ میلیون تومان با ضامن و بدون ارائه وثیقه و قبول اسناد املاک کشاورزی به عنوان وثیقه از دیگر مشکلات محسوب می‎شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بر ضرروت تحقق برنامه‌های کشاورزی ارگانیک تأکید کرد و افزود: کشاورزی ارگانیک یعنی استفاده از اطلاعات سنتی و علمی برای کاهش استفاده از سموم و مواد شیمیایی در تولید محصولات لذا سیستم‌های کشاورزی ارگانیک بر پایه مدیریت اکوسیستم استوار است و به نهاده‌های خارج از مزرعه وابسته نیست.

وی اضافه کرد: در این نوع از کشاورزی از نهاده‌های سنتز شده مانند کودهای شیمیایی، آفت‌کش‌ها، داروهای دامپزشکی، گیاهان اصلاح شده ژنتیکی و نژادی و مواد نگهدارنده، مواد افزودنی و از تابش اشعه‌ها استفاده نمی‌شود.

نیازی با بیان اینکه کشاورزی ارگانیک مدیریت تولید مناسب است که باعث تقویت و توسعه سلامت اکوسیستم‌های زیستی می‌شود، ادامه داد: بسیاری از تغییرات در محیط زیست در درازمدت اتفاق می‌افتد و در کشاورزی ارگانیک چون مطابق اکوسیستم رفتار می‌شود اثر مخربی برای محیط زیست ندارد.

وی تصریح کرد: در مورد خاک نیز در کشاورزی ارگانیک از کم‌ترین شخم، کودهای بیولوژیکی، تناوب کشت مناسب، گیاهان پوششی و ... استفاده می‌شود.

انتهای پیام/68001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول