اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر:

قلیایی بودن اراضی کشاورزی خرمشهر موجب کاهش محصول شده است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: محدودیت شوری و قلیایی اراضی که باعث عدم استفاده از ظرفیت‌های خاک می‌شود و در نهایت به کاهش تولید محصول می‌انجامد از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان و باغداران شهرستان خرمشهر است.

قلیایی بودن اراضی کشاورزی خرمشهر موجب کاهش محصول شده است

ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اشاره به مشکلات کشاورزان و باغداران شهرستان خرمشهر اظهار کرد: محدودیت شوری و قلیایی اراضی که باعث عدم استفاده از ظرفیت‌های خاک می‌شود و در نهایت به کاهش تولید محصول می‌انجامد از مهمترین مشکلات کشاورزان و باغداران شهرستان خرمشهر است.

وی با اشاره به سایر مشکلات پیش‌رو افزود: بالا رفتن قیمت نهاده‌های کشاورزی مانند کود، بذر، سم، علوفه و داروهای دامی، پایین بودن قیمت خرید محصولات کشاورزی، نداشتن اسناد رسمی به ویژه در اراضی مینوشهر و عدم پوشش بیمه‌ای برخی محصولات کشاورزی و باغی از ناحیه صندوق بیمه از دیگر مشکلات پیش‌روی کشاورزان و باغداران منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر اضافه کرد: کمبود نقدینگی جهت فعالیت بین کشاورزان و باغداران همچنین عدم دریافت تسهیلات از طریق بانک‌ها به دلیل عدم توانایی این قشر زحمتکش در تامین وثیقه‌های لازم از دیگر مشکلات دامداران و کشاورزان خرمشهری است.

وی در پایان گفت: همه تلاش ما در راستای ارتقای خدمت رسانی به کشاورزان و دامداران شهرستان بوده و در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهیم بود.

انتهای پیام/72001/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول