اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خبر داد

نصب 10 هزار کنتور هوشمند برق در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: تاکنون بیش از 10 هزار دستگاه کنتور هوشمند برق در سطح استان نصب شده است.

نصب 10 هزار کنتور هوشمند برق در استان زنجان

عادل کاظمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: میزان مصرف برق در شهر زنجان 460 مگاوات است.

وی با اشاره به تاثیرات هدفمندسازی یارانه‎ها در فروش انشعاب برق، خاطرنشان کرد: رکورد نصب انشعاب پس از اجرای این قانون به 22 هزار انشعاب رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه مدیریت مصرف بهینه انرژی توسط مشترکان برق بسیار خوب بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر مصرف برق در بخش خانگی کاهش داشته است.

وی یادآور شد: برخی از مشرکین چند خانواری با وجود اینکه با یک دستگاه کنتور، برق مورد نیاز خود را تامین می‎کردند، امروز انشعاب برق درخواست می‎کنند.

کاظمی همچنین تاکید کرد: پس از هدفمند شدن یارانه‎ها مصرف برق در بخش صنعت، کشاورزی و تولید افزایش پیدا کرده است.

*تامین برق بیش از 50 هزار واحد مسکونی مهر در زنجان

وی با بیان اینکه تامین برق بیش از 50 هزار واحد مسکن مهر در استان زنجان از برنامه‎‏های شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به شمار می‎رود، افزود: تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت واگذاری این پروژه‎ها را به مردم سرعت بخشیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه میزان تلفات انرژی در ایران 16 درصد است، ادامه داد: کاهش تلفات انرژی در استان زنجان طی سال گذشته 10.2 درصد اعلام شده است.

*کاهش تلفات انرژی در زنجان

وی اذعان داشت: میزان تلفات انرژی در استان زنجان کاهش چشم‌گیری داشته است.

کاظمی به وجود 12 هزار برق غیرمجاز در روستاهای استان زنجان اشاره کرد و افزود: اصلاح، ساماندهی و نصب کابل خود نگهدار در روستاهای استان یکی از موثرترین گام‎ها در راستای کاهش تلفات برق است.

*نصب کابل خود نگهدار در 20 روستای زنجان

وی در ادامه اظهار داشت: اصلاح، ساماندهی و نصب کابل خود نگهدار در حال حاضر در 20 روستای استان زنجان در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز از برق در شهرک‎های جدیدالاحداث صورت می‎گرفت، خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‎های واگذاری انشعاب برق در این مناطق از اولویت‎های این شرکت محسوب می‎شود.

*احداث شبکه‏های توزیع برق در شهرک‎های جدید زنجان

وی از احداث شبکه‎های توزیع نیروی برق در شهرک‎های جدیدی که حتی چند خانوار بیشتر اقدام به احداث ساخت و ساز نکرده اشاره کرد و افزود: این شهرک‏ها جزو محدوده شهر محسوب می‏شوند.

کاظمی اصلاح اتصالات سست شبکه توزیع برق را یکی از راه‏های دیگر کنترل تلفات انرژی برشمرد و اذعان داشت: طی سال گذشته 6 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط استان مورد بازدید قرار گرفته و اتصالات این مقدار شبکه توسط دستگاه ترموگرافی (دوربین حرارتی) شناسایی و اصلاح شده است.

وی در ادامه هوشمندسازی را یکی از استراتژی‎های فنی این شرکت عنوان کرد و یادآور شد: در این بخش اقدامات عمده‎ای از جمله طراحی و اجرای سیستم‎های هوشمند کاملا بومی همچون کنترل از راه دور سکسیونر در بستر GSM، سیستم AVL  یا کنترل از راه دور ناوگان خودرویی، سیستم فروش انشعاب الکترونیکی، ویدئو کنفرانس داخلی و غیره صورت گرفته است.

*نصب بیش از 10 هزار کنتور هوشمند برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان اجرای طرح فهام یا هوشمندسازی کنتورهای برق چاه‎های کشاورزی را از اولویت‎های کاری این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: بیش از 10 هزار دستگاه کنتور هوشمند برق در سطح استان نصب شده است.

*راه‎اندازی سامانه 1521 شرکت برق زنجان

وی با اشاره به اجرای سامانه 1521 ویژه مشترکان برق، اظهار داشت: سامانه 1521 شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به منظور ارتباط مشترکین با این شرکت راه‎اندازی می‏شود.

کاظمی اعلام کرد: تا دهه فجر سال جاری بستر لازم برای ایجاد ارتباط مشترکین برق از طریق تلفن ثابت با این سامانه فراهم می‏شود.

انتهای پیام/73006/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول