اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد

راه‌اندازی 209 مدرسه قرآنی در کردستان / کسب 6 رتبه اول در جشنواره شهیدرجایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از راه‌اندازی 209 مدرسه قرآنی در این استان خبر داد و گفت: 70 هزار دانش‌‌آموز در سه ترم تحصیلی در این مدارس شرکت کرده‌اند.

راه‌اندازی 209 مدرسه قرآنی در کردستان / کسب 6 رتبه اول در جشنواره شهیدرجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی ظهر امروز در جمع‌ خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 265 هزار و 268 دانش‌‌‌آموز در 12 هزار و 513 کلاس درس در این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی به ارائه گزارش عملکرد این اداره‌کل از سال 84 تا کنون پرداخت و اظهار کرد: این اداره‌کل در مدت زمان مذکور موفق به کسب 6 رتبه اول، یک رتبه دوم و 2 رتبه سوم در ارزیابی دو شاخص عمومی و تخصصی در قالب طرح شهید رجایی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در خصوص شاخصه‌های دسترسی به فرصت‌ها نیز در دوره ابتدای از پوشش ظاهری 102 درصد به 104 درصد در سال‌جاری افزود: در مقطع راهنمایی از 88.53 درصدی به 92.1 درصد و دوره متوسطه نیز از 58.8 درصدی به 91.1 درصد رسیده است.

به گفته ساکی، سهم دانش‌‌آموزان دختر نیز از 45.56 درصد به 47 درصد ارتقا یافته است.

رشد 89 درصد نرخ باسوادی در کردستان

وی از رشد 89 درصدی نرخ باسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال در این استان خبر داد و گفت: سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز از 34 درصد در سال 84 به 47 درصد در سال‌جاری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان همچنین به درصد رشد قبولی در مقاطع مختلف تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: ارتقای درصد قبولی در مقطع ابتدایی از 97 درصد در سال 84 به 99.38 درصد در سال‌جاری از موفقیت‌های این اداره‌کل است.

به گفته ساکی، در مقطع راهنمایی نیز از 91.30 درصد به 97.32 درصد و در مقطع متوسطه نیز از 76.8 درصد به 90 درصد قبولی ارتقا یافته است.

وی افزود: درصد قبولی در کنکور سراسری دانشگاه‌های دولتی نیز از 15.8 درصد در سال 84 به 47.32 درصد در سال‌ 90 افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: در حوزه پذیرفته شدگان کنکور فنی و حرفه‌ای نیز جهشی خوبی صورت گرفته به گونه‌ای که از 13.2 درصد به 25 درصد ارتقا داشته‌ایم.

ساکی در زمینه اشتغال‌زایی نیز اظهار کرد: تعداد 7 هزار و 841 نفر در این مدت در سطح استان استخدام و یا تبدیل وضعیت شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 8 پژوهسرا در سطح استان گفت: در طول دولت دهم تا کنون 209 مدرسه قرآن در سطح استان راه‌اندازی و بیش از 70 هزار دانش‌آموز در طول سه ترم در این مدارس در زمینه‌های روخوانی، مفاهیم و حفظ قرآن آموزش دیده‌اند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، 32 مدرسه تخصصی قرآن نیز در نوبت صبح دایر شده است.

ساکی از ارتقا مدارس ورزشی از 3 مدرسه به 14 مدرسه در طول هشت سال اخیر در سطح استان خبر داد و گفت: طرح ملی ورزش نیز در چهار رشته مختلف در سطح استان در حال اجرا است.

هوشمندسازی 20 درصد از مدارس

وی از هوشمندسازی 20 درصد از مدارس این استان خبر داد و گفت: تا کنون 2 هزار و 500 کلاس درس در استان هوشمندسازی شده‌اند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، تعداد آزمایشگاه‌های استاندارد استان نیز از 77 مورد در سال 84 به 762 آزمایشگاه در سال‌جاری رسیده است.

ساکی همچنین از توزیع بیش از یک‌میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان خبر داد و افزود: واحدهای آینده نیز از 80 واحد در سال 84 به 224 واحد در سال‌جاری ارتقا پیدا کرده است.

وی از وجود 9 مرکز استعداد درخشان در سطح استان خبر داد و گفت: به منظور تحقق دولت الکترونیک نیز بیش از 4 هزار دستگاه رایانه خریداری و در سطح مدارس استان توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از برقراری ارتباط 600 آموزشگاه استان به شبکه اینترنتی خبر داد و افزود:  برای ارتقا این تعداد به یک‌هزار و 700 مورد برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

ساکی راه‌اندازی بخش کاوشکده اینترنتی فرهنگیان و دانش‌آموزان در سطح استان را یکی دیگر از برنامه‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: تجهیز 980 کتابخانه مستقل در مدارس، تجهیز 3 هزار و 488 کتابخانه کلاسی و راه‌اندازی 28 مرکز آموزشی از راه دور از دیگر اقدامات این اداره‌کل در طول دولت نهم و دهم در سطح استان بوده است.

به گفته وی، دو مرکز متوسطه فنی و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان معلول و کم‌توان ذهنی در سطح استان راه‌اندازی شده است.

شرکت 65 هزار دانش‌آموزان در طرح ملی نهضت قرآن کریم

وی همچنین به شرکت 65 هزار دانش‌آموزان در طرح ملی نهضت قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: با توجه به علاقمندی و تدین مردم استان خوشبختانه شرکت کنندگان موفق به کسب عناوین برتر در زمینه حفظ کل قرآن، چند جزء و مفاهیم شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در پایان از  شرکت مستمر 7 هزار 500 نفر دانش‌آموز در مسابقات هفتگی قرآن خبر داد و افزود: 630 هزار دانش‌آموز نیز در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/79002/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول