اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عنوان کرد

نمایش خلاقیت 3 هزار دبیرستانی در جشنواره مدرسه انقلاب

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: جشنواره مدرسه انقلاب در بیش از 3 هزار دبیرستان با برگزاری نمایشگاهی از نوآوری‌های دانش‌آموزان انجام می‌شود.

نمایش خلاقیت 3 هزار دبیرستانی در جشنواره مدرسه انقلاب

حامد علامتی روز گذشته در حاشیه حضور در کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به طرح ملی جشنواره مدرسه انقلاب اظهار داشت: اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان این طرح را با هدف بازخوانی اندیشه‌های مقام معظم رهبری، امام راحل و آرمان‌های انقلاب در سطح مدارس برگزار می‌کند.

علامتی، جریان‌شناسی انقلاب اسلامی، هم‌سوسازی و تعامل بین تشکل‌های دانش‌آموزی را از اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: آفرینش بصیرت، حساسیت و تجربه در دانش آموزان، تحلیل تاریخی انقلاب اسلامی و دستاوردهای این نظام از دیگر هدف‌ها هستند.

وی بیان داشت: موضوعات این جشنواره استکبارستیزی، عدالت، جمهوری اسلامی، تاریخ تمدن اسلامی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، بازخوانی فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در مقاطع خاص، آشنایی با دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف، تحلیل وقایع انقلاب و پیامبر اعظم(ص) و تاریخ اسلام تعریف شده است.

علامتی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار از امسال در بیش از 3 هزار دبیرستان دخترانه و پسرانه در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: دانش‌آموز بر اساس اهداف و موضوعات مشخص شده در برنامه‌ریزی، تولید و تامین محتوا نقش دارند.

وی خلاقیت و پویایی دانش‌آموزان را مشخصه اصلی این جشنواره دانست و گفت: دانش‌آموز بر اساس داشته‌های انقلاب و موضوعاتی که در منابع امین مانند سایت‌های مختلف در قالب شیوه‌‌‌نامه به وی معرفی شده، خلاقیت و ابتکار خود را به نمایش می‌گذارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ابراز داشت: در این جشنواره، نمایشگاهی با غرفه‌های به ظرفیت حداکثر سه دانش‌آموز برپا می‌شود که بر اساس موضوعات به روایتگری، تولید و ارائه محصولات، برگزاری مسابقات نقاشی و نمایشگاه پوستر و عکس می‌پردازند.

علامتی تصریح کرد: این نمایشگاه در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود و دعوت از انقلابی‌ها و پیشکسوتان برای خاطره‌‌گویی و ارائه دستاوردهای نظام در قالب سخت افزار و نرم‌افزار از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به همت انجمن اسلامی دانش‌آموزی و سایر تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود، گفت: محل آغاز برگزاری در بطن مدرسه است و معلمان، مدیر، معاونان پرورشی و مسئولان اتحادیه در کنار دانش‌آموز هستند و برنامه‌ریزی و اجرا بر عهده دانش‌آموزان است.

علامتی زمان برگزاری را از 14 تا 25 بهمن عنوان کرد و افزود: ارزیابی داوران اعزامی بر اساس تولید محصول، مکان، استقلال دانش‌آموز، نوآوری و به‌‌روز بودن موضوعات است و در 20 فروردین 92، مصادف با روز ملی فناوری هسته‌ای برگزیدگان اعلام و آیین تجلیل در تیر ماه 92 همزمان با جشنواره انجمن‌های برتر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80028/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول