اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور حفظ و توسعه فضای سبز شهری صورت گرفت

اهدای کارت رابطین فضای سبز به شهروندان زاهدانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان گفت: به منظور پررنگ کردن نقش مشارکتی مردم در امر حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز شهری، کارت رابطین فضای سبز به شهروندان اهدا شده است.

اهدای کارت رابطین فضای سبز به شهروندان زاهدانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شهرداری زاهدان، حامد صفت‌گل اظهار داشت: مشارکت‌های مردمی نقش اصلی و اساسی را در توسعه شهرها ایفا می‌کند.

وی افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز برای پررنگ کردن نقش مشارکتی مردم در امر حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز شهری، نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت دوره‌ای برای شهروندان اقدام کرده و در پایان دوره به آنهایی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند کارت رابطین فضای سبز اهدا شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان با اشاره به استقبال خوب مردم از این طرح اضافه کرد: با توجه به اینکه هم اکنون تعداد زیادی از مردم به عنوان رابط فضای سبز انتخاب شده‌اند و قرار است از طریق عقد تفاهمنامه از وجود این رابطین در امر حفظ و توسعه فضای سبز شهری استفاده شود.

صفت‌گل از انجام مقدمات اولیه این کار خبر داد و گفت: در اسفند ماه سال‌جاری نسبت به عقد تفاهمنامه مذکور بین سازمان پارک‌ها و فضای سبز و رابطین مذکور اقدام می‌شود و از سال 92 این امر در قالب مشارکت مردمی به صورت جدی پیگیری و اجرا خواهد شد.

وی در زمینه سایر برنامه‌های در دست اقدام سازمان متبوع خود بیان داشت: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و تشکیل ستاد استقبال از بهار در شهرداری، مدتی است که برای زیباسازی شهر در حوزه فضای سبز کارهایی همچون هرس درختان، چمنکاری، گلکاری، رنگ آمیزی، بازسازی آبنماها و سایر موارد مشابه در سطح شهر انجام شده است و امور دیگری مانند نورپردازی اماکن ورودی و حاشیه‌های شهر و همچنین تعبیه مکان‌های اسکان نوروزی و نصب سفره‌های هفت سین در نقاط مختلف شهر در دستور کار قرار گرفته که مقداری از این امور انجام شده و مابقی آن نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان به موضوع درختکاری اشاره کرد و افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته و در هفته درختکاری چند ایستگاه توزیع نهال در سطح شهر راه‌اندازی خواهد شد و شهروندان می‌توانند نسبت به اخذ نهال رایگان به این مکان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/75006/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول